Parkoló Parádé június 19-én: Csillogó veteránok

Érdekel

Igazi Wankel-pornó a '90-es évek Cosmója

2022.01.25. 17:06

Épp úgy, mint a '90-es évek európai luxuskupéi, a japán Eunos Cosmo is 4,8 méteres kétajtósban mutatta meg, hogy mit is tud éppen a Mazda. Amit viszont a Cosmo tudott, arra nem volt válasza sem a 8-as BMW-nek, sem a Bálna Mercedes, hiszen ebben a 12 hengeres motor helyett például három tárcsás Wankel van a gépháztető alatt. A legyártott 8875 példány úgy 40 százaléka kapta az erősebb, két turbófeltöltős 2,0 literes 20B-REW kódú motort, mely 300 lóerős és 400 Nm nyomatéka van.

Végsebessége a gentleman’s agreement értelmében 180 km/óra, de a 20B-vel szerelt autók megfutják a 225 km/órás sebességet, valamivel több mint 6 másodperc alatt gyorsul 100-ra. A Cosmo hamar felvette az autópályatempót, cserébe gyakran kellett telecsorgatni a 85 literes tankot.

Kizárólag 4 sebességes automata váltóval gyártották a hátsókerekes Cosmót, de ez teljesen természetes egy ilyen nagy utazókupé esetében, csak éppen a Mazdáé megmaradt a japán piac számára. Igaz, 1995-ben már be is fejezték a gyártását, mert az eladásokat többek közt az új adózási rendszer is megnehezítette.

Pedig igazán különleges és modern autó ez, aminek bőrkárpitos beltere rendkívül letisztult. Az első ülések kényelmesek, a hátsók pedig beleolvadnak a körbefutó formákba, ahogyan az óracsoportot is fekete panel mögé rejtették. A középkonzolon lévő színes érintőkijelzőről kezelhető a klíma, a mobiltelefon, a navigációs rendszer és a CD lejátszó, valamint tévét is lehet rajta nézni.

18 colos felnijei mögött négydugattyús Nissan féknyergek vannak, az orrában pedig GReddy intercooler, de a valamivel több mint 73 ezer kilométert futott, sötétkék Cosmo így is kívánatos és egzotikus autó, aminek Wankel motorja úgy szól, mint semmi más.

Visszapillantó

A Totalcar heti összefoglaló hírlevele

Keddenként kedveskedünk neked egy olyan cikkválogatással, amiket szerintünk mindenképp érdemes elolvasnod az előző heti term(el)ésünkből. Ráadásul szívhez szóló előszót is írunk hozzá! Iratkozz fel, hogy legyen miért várni a keddet!