Minden a Mini Countrymanről

2010.01.20. 10:29 Módosítva: 2010.01.20. 10:37

Kevesebbet sikerült megtartani az eredeti Mini kedves karakteréből, mint gondoltuk, de cserébe igazi tágas ötajtóst kapunk.

Tegnap még kénytelenek voltunk beérni az R60 kódjelű modell erősen szemrontó, kaotikus örvény-mintázattal álcázott előzetes képeivel, mára azonban nyilvánosságra hozták az autó képeit, és néhány lényegesebb adatát is. A Countryman névre keresztelt ötajtóson látható az igyekezet, hogy megtartsák a sajátos Mini stílust, de ez egy ennyire nem kisautós arányú autónál nem is olyan egyszerű. Eleve kilóg a képből az ötajtós kialakítás, és a viszonylag nagy méret, így – bár a tető, a sárvédőívek és a hátsó lámpák kialakítása hűen követi a kisebb Minikét – az összkép valahogy ormótlanabbnak hat. Érdekes, hogy az orrkiképzés ugyanakkor egyértelműen elüt az eddigi márkaarculattól. A lámpák nem kerekek vagy oválisak, hanem egész szabálytalan formájúak, és a Cooper S változaton a hűtőrácsot is megváltoztatták: az alsó kontúr átrajzolásával tovább erősítették a lefelé biggyedő száj-jellegét.

A legnagyobb mini sem egy óriás a maga 4,1 méteres hosszával és 2,6 méteres tengelytávjával, de egész élhetőnek tűnik az adatok alapján. A csomagtartója alaphelyzetben 350 literes, de a hátsó üléssor előrehúzásával a lábtér rovására 440 literig is növelhető – azaz gyerekekkel utazva kifejezetten tágas lehet – ledöntött ülésekkel pedig 1170 liternyi csomagot vihet magával. Ezekkel a paraméterekkel valamivel tágasabb, mint a B szegmens legnagyobb modelljei, azaz egy kisgyerekes család számára akár első autónak is megfelelhet.

A Countryman műszaki szempontból nagyrészt megegyezik a kisebb Minikkel. A motorválaszték tökéletesen ugyanaz: 1,6 literes benzinmotorok 98 és 184 lóerő közti teljesítményyel, illetve 1,6 literes PSA turbódízelek 90 vagy 112 lóerővel. A motorokhoz hetsebességes kézi, vagy kézzel is kapcsolható automata váltó választható.  A futómű a padlólemezhez hasonlóan a kistestvérekből érkezett, viszont újdonság a feláras extraként kínált All4 jelzésű összkerék-hajtás, amely alaphelyzetben felezi a nyomatékot a tengelyek között, de bizonyos esetekben akár a teljes teljesítményt is a hátsó kerekekre irányíthatja.

Ahhoz nem is fér kétség, hogy a Countryman lesz a legpraktikusabb Mini az összes körül: tágasabb lesz, mint a többi, az utasteret könnyebb lesz megközelíteni, és készül belőle összkerék-hajtású kivitel is, amivel havas, csúszós úton nyilván sokkal nagyobb biztonságérzetet nyújt, mint a fronthajtású modellek. A kérdés az, hogy a közönség hogy fogadja majd az ormótlanabb arányú típust, hisz a Mini sikerében kétségtelenül hatalmas szerepet kapott eddig az autók kedves karaktere – ami erre a modellre láthatóan kevésbé jellemző.