Saját országot foglalt a Chevrolet

2010.07.07. 12:56

Még az Egyesült Államokban sem volt ennyire népszerű a General Motors összes márkája együttvéve, mint most a Chevrolet – Üzbegisztánban.

A számok valóban megdöbbentőek: az üzbég személyautó-piac 98,6%-át sikerült megkaparintania a márkának, és még a kishaszonjárműveket ide számolva is 94% a Chevrolet piaci részesedése. Ez éves szinten 59 ezer autót jelent az első félévben, mindez a 63 ezer darabos teljes forgalomból. A GM teljes piacfoglalása persze nem véletlen – a jelenség hasonlít a 90-es évek nyomasztó Suzuki-uralmára Magyarországon. Üzbegisztánban ugyanis egyetlen komoly autógyár működik, ahol Chevrolet Matiz, Lacetti és Captiva modelleket gyártanak. A helyi piac teljes lefedése mellett akár exportra is futja a kapacitásból, mivel évi 250 ezer járművet gyárthat a komplexum.

Ennek ellenére is példa nélküli, hogy egy piac ilyen mértékben alárendelődjön egyetlen autómárkának – még akkor is, ha sejthető, hogy gigászi védővámok tartják vissza az egyénieskedő hajlamúakat.