Bukás a Legend, mégis marad

2010.07.29. 13:27

A Honda ragaszkodik a nagy luxusautóhoz, annak ellenére, hogy a kutyának sem kell.

Leginkább a presztízs kedvéért tartja meg a japán gyártó legnagyobb modelljét, amelyről mostanra bebizonyosodott, hogy még az üzem rezsijét sem termeli ki, ahol gyártják. A Legend nem is igazán öreg típus: négy éve kínálják világszerte, de ahogy leolvadt róla az újdonság varázsa, szinte azonnal el is felejtették a vásárlók. Nem is csoda: a műszaki tartalma érdekes, a formaterve pedig ma is korrektnek mondható, még sincs az autóban semmi jellegzetes. A külseje alapján szinte észrevehetetlen, és V6-os, összkerékhajtású szedánból is vannak már szép számmal korszerűbb, fejlettebb technikát felvonultató típusok. Egyszerűen nincs olyan ok, amiért valaki épp ilyen autót választana magának.

Nagy-Britanniában például már tavaly kivonták a piacról, miután éves szinten csak néhány tucat példányt tudtak értékesíteni belőle, és az idén Észak-Amerikában sem megy már a szekér: az Acura jelvényes kivitelből az év eleje óta 872 példányt adtak el, ami még így a válság utórezgései közepette is siralmas eredmény. Többen már arra tippeltek, hogy a Legend idő előtt és utód nélkül búcsúzhat, de a Honda első embere egyelőre cáfolja, hogy a gyártó ilyesmit tervezne. „Észak-Amerikában szükségünk van egy ilyen típusra, és Japánban is van egy kicsi, de erős rajongótábor, amelyre számíthatunk.” Ezek persze elég gyenge indokok – az S2000-es vagy az NSX utódját valószínűleg tízszer, sőt, százszor többen várják világszerte, hiába –, de az üzenet egyértelmű: a Honda nem maradhat luxuskivitelű nagykocsi nélkül.

Megoldást a Legend leváltása hozhat, ami két éven belül esedékes: ha a Honda formatervezői ezúttal legalább olyan jó munkát végeznének, mint az amerikai Accord kupé esetében, talán volna rá esély, hogy a Legend újabb híveket szerezzen, vagy legalább a régiek egy részét visszahódítsa. Ha viszont nem tanulnak a leckéből a Hondánál, akkor a típus továbbra is ablakon kidobott pénz marad, és öröm azon keveseknek, akik hajlandók egy Daewoo-külsejű autóért Mercedes-árat fizetni.