2010.09.29. 16:25

Néhány nappal a premier előtt kiderült, hogy milyen lesz a Sesto Elemento elnevezésű prototípus.

Az előzetes várakozásokkal ellentétben nem a Murcielago utódjáról van szó: az alapot egyértelműen a Gallardo technikája szolgáltatja. A motorja tízhengeres, illetve a méretei és arányai alapján is inkább a kisebbik Lamborghini modellre emlékeztet. A formaterv szokatlan helyeken felbukkanó éleivel halványan emlékeztet a Reventónéra, de itt az élek lágyabbak, és több helyen is nyílhegyre emlékeztetően válnak szét. Az összkép egyértelműen lamborghinis, de mégis frissnek hat, számos izgalmas ötlettel.


Az autó neve magyarul hatodik elemnek fordítható, amivel a gyáriak a periódusos rendszer hatodik elemére, a szénre utalnak. Az autó ugyanis mindenütt karbonszál-erősítésű műanyagokból készült, ahol csak lehetett, így a tömege mindössze 999 kilogramm, az utcai Gallardóénak alig több, mint a kétharmada. Így – bár a többi műszaki adat egyelőre ismeretlen – gyorsulásban akár az 520 lóerős, V10-es alapmotorral is túlszárnyalhatja az összes ma kapható utcai Lamborghinit.

Az az érzésünk, bár ebben a formában aligha kerül gyártásba, de a Sesto Elemento egyfajta jelzés arra nézve, hogy a Lamborghini milyen módszerrel próbálja hatékonyabbá tenni az autóit. A tömegcsökkentés talán a legtöbb előnyt kínáló megoldás: egyszerre csökkenthető vele a fogyasztás és javítható a dinamika, méghozzá nagy műszaki hókuszpókuszok nélkül. Egy szupersportkocsi esetében pedig még a karbonszálas anyagok ára sem probléma – nem csodálkoznánk, ha a Gallardo utódja hasonlóan pillekönnyű volna.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.