Itt a szép új Volkswagen Eos

2010.10.07. 17:07

Ki nem találnák, hogy hol nyúltak hozzá a kétajtós modellhez. Vagy mégis? Igen, valóban az orránál.

A wolfsburgi dizájnért felelős szuperszámítógép nem kegyelmez: ha már a Polótól a Phaetonig minden ugyanazt az arcot kapta, az Eos sem maradhat ki. Kifelé szélesedő, LED-ekkel szegélyezett fényszórók, ahogy már megszokhattuk, közöttük vízszintes rácsozás, ahogy már megszokhattuk. Az első alkalommal talán még érdekesnek is találtuk, de ahogy múlik az idő, egyre fájdalmasabb ez a fajta görcsös sémakövetés. Még hátul is kiciánozták a lámpák kerek szekcióját, így nem csak elölről, hátulról is sokat veszített a típus abból a kevés karakterességéből, ami még maradt neki. A két vége között azonban maradt minden a régiben. Az Eos motorválasztéka egyelőre háromféle négyhengeres motorra szűkül. Az 1,4 literes TSI 122, a kétliteres 210, a szintén kétliteres turbódízel 140 lóerős. A motorok mindegyike kérhető DSG váltóval, bár kiviteltől függ, hogy a hat- vagy a hétfokozatú szerkezetet építik-e be.

Összességében is teljesen gépiesnek érezzük az Eos új változatát: olyan, mintha a túl sok típus között elenyészett volna a VW-formatervezők maradék kis kreativitása is, pedig nem valószínű, hogy erről lenne szó. Sokkal valószínűbb, hogy a cégvezetés erőlteti az ilyen mértékű szabványosítást, de az effajta egyentervezés már az olyan jól eltalált formák esetében is túlzás, mint az Audi single-frame hűtőmaszkja vagy a Volvo csónakvonala. A Volkswagen vízszintes rácsai azonban sivárak, nincs mit variálni rajtuk. Csak remélhetjük, hogy a nemrég felvásárolt Italdesign tervezői javítanak majd a helyzeten.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.