Egy igazán gyors Citroen

2012.02.24. 17:20 Módosítva: 2012.03.06. 10:29

A DS4 eddig csupán a C4 igényesebb változatának tűnt, de úgy tűnik, a franciák ennél fontosabb szerepet szánnak neki: ez a típus áll ki a Mégane RS, a Golf GTi és az Astra OPC ellen.

A DS3 erősebb változataival már bizonyította a Citroen, hogy képes igazán gyors, sportos gépeket építeni, de az alsó középkategóriában mostanság nem kínáltak igazán sportos gépet. Ennek azonban rövidesen vége lehet: a DS4 Racing típussal komolyan veszélyeztethetik a konkurenciát a 250 lóerő feletti sport-kompaktok között. A karosszéria eleve elég markáns stílusú, de az első képek tanúsága szerint mindent bevetettek, hogy igazán fenyegetővé tegyék. Sárvédő-szélesítésekkel, hatalmas alufelnikkel, légterelőkkel és küszöbtoldatokkal, illetve karbonszálas hűtőráccsal tették még határozottabbá a DS4 fellépését. A 3,5 centis ültetés és az elöl 5,5, hátul 7,5 centis nyomtáv-szélesítés szintén segít a látvány fokozásában, de ezek a módosítások már az autó stabilitásán is sokat dobhatnak.

A gép tanulmányként mutatkozik be, de a hírek szerint lesz sorozatgyártású kivitel is, amelybe állítólag a már jól ismert 1,6 literes, BMW eredetű turbós benzinmotor eddig ismert legerősebb változata kerülhet. Ha igaz, 256 lóerőt hoznak ki a kis négyhengeresből, ami önmagában is meglepetés: más gyártók 2 literből sem préselnek ki ennyit.

Amit eddig tudunk, az persze csak korai előzetes: a Genfi Autószalonon, ahol a gépet először láthatjuk élőben, nyilván újabb részletekre derül majd fény.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.