2012.09.28. 15:56

Bár a Peugeot pályafutása talán legsúlyosabb pénzügyi helyzetébe került – sokan még a túlélését is megkérdőjelezik – ez egyelőre nem látszik. Párizsban több izgalmas modellt is kiállítottak, köztük ezt a rajtkész versenyautót, amelyet jövőre gyári színekben indítanak több bajnokságban is.

Az FIA egységesítési törekvései alapján jött létre az R5 kategória, amelyben már komolyan módosított autók indulhatnak. Az IRC és a rali-EB futamain is ilyenekkel indulnak – itt már engedélyezett a turbófeltöltés, így az autók alig gyengébben a WRC-futamokon induló gépeknél. A WRC ugyan továbbra is a Citroen kiváltsága a cégen belül, de a kisebb kategóriákban a Peugeot is aktív, és most, hogy a Le Mans-i indulásról lemondott a cég, még fontosabb, hogy az oroszlános autók jól szerepeljenek a ralifutamokon. A 208 R5 ezt a célt szolgálja, és úgy tűnik, meglehetősen versenyképes a gép. A motorja 1,6 literes, turbós, 280 lóerő csúcsteljesítménnyel és 400 Nm csúcsnyomatékkal. A teljesítményt ötfokozatú szekvenciális váltón át kapják meg a kerekek – mind a négy. A hajtásból kimaradt a központi differenciálmű, de a technika egyébként csak egy kis lépésre van a WRC szinttől.

A rajtkész versenyautót nem csak a gyáriak használhatják: bárki vásárolhat egyet, ha van erre a célra 180 ezer eurója, plusz ÁFA. Ezért a pénzért versenykész autót kap, bár nyilván ez csak az első lépés – egy szezon ennek az összegnek a többszörösébe kerül.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.