A Passatra is veszélyes az új Skoda?

2013.02.19. 16:47

Az ötajtós után a Skoda leleplezi az Octavia kombi változatát, amely akár a sorozat húzómodellje is lehet. A szedánhoz hasonlóan ez is sokat növekedett, és ez a térkínálaton is jól látszik, mind a csomagtérben, mind a hátsó üléssorban.

Az új Combi kilenc centivel hosszabb és 4,5-tel szélesebb, mint az elődje volt, és úgy néz ki, a különbséget sikerült mérhető literekre és centikre váltani belül is. Az új modellváltozat legvonzóbb tulajdonsága egyértelműen a hatalmas raktér: 610 liter VDA szabvány szerint, övig pakolva. A hátsó üléssor ledöntésével viszont 1740 literes tér is nyerhető, ami kategóriákkal feljebb is tisztességes csomagtérnek számítana. Emellett a hátsó utasok térdeinek is több hely jut – a gyáriak szerint 7,3 centi marad a térdek előtt, nyilván valamiféle átlagos utast feltételezve.

A formán itt is látszik, ami manapság már elvárás a kombiknál, hogy a tervezésnél már eleve rajzoltak egy ilyen változatot is. A kombi – amennyire ezt a műfaj lehetővé teszi – jó arányú, és láthatóan hátul is igyekeztek mozgalmasabbá tenni olyan részletekkel, mint a rendszámtábla helye körüli trapéz-forma élek. Műszaki szempontból persze nincs jelentős különbség az ötajtóshoz képest: a padlólemez és a motorválaszték azonos, legfeljebb olyan eltérések lehetnek, mint a hátsó futómű hangolása a nagyobb várható terhelés miatt.

A kombit élőben először a Genfi Autószalonon állítják ki, de az első szériapéldányok csak a nyár folyamán érkeznek, hisz egyelőre a lépcsős hátú Octavia bevezetése sem zajlott le Európában.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.