Megjött a leggyorsabb Skoda

2013.06.06. 16:46

Csak idő kérdése volt, hogy az új Octaviából is elkészüljön a népszerű sportváltozat. Az elődjéhez képest valamivel erősebb az új sportmodell, amely dízel- és benzinmotorral, illetve szedán és kombi karosszériával egyaránt kapható lesz.

Mindkét változatba kétliteres, turbós motor kerül. Persze a benzines az erősebb, kerek 220 lóerős, míg a dízel 184 lovas, de a jelentős teljesítmény-különbség ellenére mindkettő igazán jól megy. Az előbbi 6,8 másodperc alatt éri el a százas tempót, és a végsebessége 248 km/h, míg az utóbbinál ugyanez a két adat 8,1 másodperc illetve 232 km/h. Az összes változathoz hatfokozatú váltó jár, manuális, vagy némi felárért duplakuplungos automata. A gyáriak szerint az új RS átlagosan 19%-kal fogyaszt kevesebbet, mint az elődje, amely ebben a kategóriában szintén nem számított különösebben iszákosnak.

Külsőre az új RS nem igazán feltűnő jelenség, csak a nagyobb első légbeömlők, a 17, 18 vagy 19 hüvelykes alufelnik, a nagy kipufogóvégek, néhány nagyon visszafogott légterelő, illetve néhány RS jelzés árulkodik arról, hogy ez itt a legsportosabb Skoda, de ez nem is baj. Sokan csak a sebességet keresik, a feltűnést nem, nekik pedig épp ideális választás a cseh családi autó legerősebb kivitele. Ezen az ár- és teljesítményszinten persze nem érdemes nagyon komoly műszaki tartalomra számítani: sem összkerék-hajtás, sem tisztességes sperr-diffi nem jutott, csak a fékekkel önzáró differenciálművet imitáló XDS rendszer, amely a féktelen száguldozást gyakori fékbetét-cserével bünteti. Ezen persze nem érdemes meglepődni, hisz a VW csoport sportos fronthajtású modelljei évek óta csak ezzel a megoldással készülnek.

A csúcs-Octaviának persze ezúttal is készítettek speciális fényezést – a jellegzetes intenzív kék festés csak itt elérhető, bár lesznek más árnyalatok, így fehér, vörös és fekete is. A Skoda listaáron 7,8 millió forintot kér a legolcsóbb RS-ért, vagyis szűk egymillióval olcsóbban hozzájuthatunk, mint a tökéletesen azonos technikára épülő, kevésbé tágas, de jobb minőségérzetet adó Golf GTI-hez.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.