Itt az új óriás-Picasso

2013.06.27. 15:10

A rövid C4 Picassót nemrég mutatták be, így várható volt, hogy mostanság érkezik a hosszú, hétszemélyes változat is. Az sem meglepetés, hogy a családi változat formaterve is kevésbé radikális, a térkínálat pedig elképesztő – azt viszont nem feltétlenül vártuk volna, hogy a nagyobb autó egyben könnyebb lett.

Eddig a C4 Picasso két változata között láthatóan nagyon szoros volt a kapcsolat: bár a farkiképzésül eltérő volt, az alapvető stílusuk megegyezett. Most egy kicsit távolabb került egymástók a két típus, legalábbis ami a megjelenésüket illeti. A hosszabb változat csak a hűtőmaszk kiképzésében hasonlít a rövidebbre, de már az autó oldalán is más, határozottabb élek sorakoznak. Bár a típusnak műszakilag már nincs sok köze a Peugeot 5008-ashoz, inkább arra emlékeztet, mint a kretén kisebbik C4 Picassóra. Nem csak az oldalablaksor egyszerű háromrészes, de még a hátsó sárvédő-domborítása is a konzervatívabb oroszlános testvérmodellt idézi.

Műszakilag a Grand Picasso már a legújabb, EMP2 jelzésű padlólemezre épül – talán ennek köszönhető, hogy a 11 centivel nagyobb, 2,84 méteres tengelytáv, a nagyobb ajtónyílások és a középső üléssor helyzetétől függően 645-700 literes csomagtér-méret mellett is 100 kilogrammal könnyebb lett, mint az elődje volt. Pedig ezen is van panoráma-üvegtető, és minden egyéb extra, amit korábban is kínált a típus. A motorválaszték nagyrészt megegyezik a rövidebb változatéval: a jól ismert 1,6 literes BMW-PSA-Mini benzines motorokat, valamint 1,6 és 2 literes HDi dízeleket kaphatjuk meg, hatfokozatú manuális vagy automata váltóval.

Az új hétüléses Picasso európai forgalmazását október közepén kezdi a Citroen, bár azt egyelőre pontosan még nem tudni, milyen áron.