Újabb csodaautót mutatott a Ferrari

2017.10.30. 11:09

Nem tudni, ki találta ki annak idején a Ferrari XX programját, de láthatóan nagyszerűen működik. A recept egyszerű, és a maga módján zseniális. Készítenek egy végtelenül kívánatos sportkocsit, beépítik azokat a kísérleti megoldásokat, amelyeket a szériamodellekben még nem mernének bevetni, és jó drágán eladják az autókat. Majd ahelyett, hogy odaadnák az autót a tulajdonosoknak, pályanapokat szerveznek a számukra, ahol vezethetik az amúgy a Ferrari által szállított és szervizelt autókat. Így a sofőr az első néhány évben csupán tesztpilóta, aki a gyárnak gyűjti a tapasztalatokat, és még fizet is ezért.

Eddig az FXX K volt a legfrissebb változat, de úgy néz ki, a Ferrarinál abban bíznak, hogy a hét végén leleplezett Evo változattal a jelenlegi negyven mellé újabb klienseket foghatnak. A gyáriak jelentős fejlesztésekről beszélnek, de egyelőre adatok nélkül. Az biztos, hogy a hajtáslánc érintetlen maradt, igaz, a 860 lóerős, 6,2 literes V12-es és a 190 lóerős villanymotor révén összehozott 1050 lóerő valószínűleg így is bőven sok. Az autó aerodinamikai megoldásait viszont látványosan továbbfejlesztették – elsősorban az új hátsó szárny feltűnő, amely nyilván hozzájárul, hogy a karosszérián 640 kilogrammnak megfelelő leszorítóerő ébredjen 200 km/h-nál, és 830 kg-nak megfelelő végsebességnél. Az utcai LaFerrarihoz képest 75, az FXX K-hoz képest pedig 23%-kal nőtt az autót az útra szorító erő.

Állítólag sikerült faragni az autó tömegéből is, ami önmagában is meglepetés, hiszen már az FXX K is csupán 1165 kilót nyomott. Mindez így egyértelműen jobb köridőket ígér, de a látványnak is adtak a Ferrari tervezői. A bemutatóautó jellegzetes ezüzt-sötétszürke-fekete fényezést kapott, amelyen nagy felületen látszik a karbonszál-szövet mintázata. A végeredmény tényleg nagyon látványos, de ez nem is árt, ha el akarják adni. Olcsó biztosan nem lesz, már csak azért sem, mert az FXX K-nál is kevesebbet gyártanak belőle.

Az XX programban jövőre kezdik majd használni, és összesen kilenc pályán hajthatják majd meg, akik hajlandók egy kisebb vagyont fizetni ezért.



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.