Leleplezték az új terep-Lamborghinit

2017.12.05. 10:52

Hosszú évek fejlesztése után bemutatták a Lamborghinit, amivel megdupláznák a cég eladásait. Az Urus kétségkívül a legsportosabb szabadidő-autók közé tartozik, és ez látszik is rajta: a lejtős tetővonal és a márkára jellemző, határozott élekkel szabdalt felületek a kategória leglátványosabb autói közé sorolják.

A forma egyébként karakterét tekintve nem sokat változott a 2012-es Urus tanulmányhoz képest, viszont a részletmegoldásokon sokat változtattak. Nagyobb és tagoltabb nyílások kerültek például az orr-részre, látványosabb küszöbtoldatok kerültek a szériamodellre, hátul pedig teljesen átalakult a lökhárító környéke – kicsit hiányoznak is a tanulmány szögletes kipufogóvégei. Ezzel együtt nem veszett el sok a forma drámaiságából: az Urus legalább olyan feltűnő jelenség a mai SUV-k között, amilyen egy Aventador a sportkocsik között: egyszerűen nem lehet nem észrevenni.

Ahogy sejthető volt, az autó műszaki tartalmának nincs sok köze a Lamborghinihez, annál több a szabvány Audi és Porsche alkatrész-készlethez. Itt is az MLB Evo padlólemezt használták, akár a Porsche Cayenne legújabb generációjában. A négyliteres V8-as motor is régi ismerős – nem mellesleg Kína-kompatibilis – bár itt kiugróan erős: a csúcsteljesítménye 650 lóerő, a maximális nyomatéka pedig 850 Nm. Az erőre persze szükség is volt ahhoz, hogy sportkocsikra jellemző dinamikával ruházzák fel az 5,112 méter hosszú, 2,016 méter széles és 1,638 méter magas karosszériát, amely szűk 2,2 tonnát nyom üresen.

A nyolchengeres turbómotornak egy ekkora test sem jelent gondot, 3,6 másodperc alatt gyorsulhat az autó százra, 12,8 másodperc alatt kétszázra, a végsebessége pedig 305 km/h. Aki arra számított, hogy lesz kéziváltós, vagy legalább dupla kuplungos váltó, csalódni fog: a Lamborghini terepjárót kizárólag nyolcfokozatú automatával szállítják. Egyelőre egyetlen hajtás-változatot mutattak be, bár állítólag később érkezik egy konnektoros hibrid változat is.

Az Urus legnagyobb ütőkártyája persze a térkínálata: az LM002 óta ez az első Lamborghini, amelyben öten is elférnek, és még jó nagy csomagtartó is van: alaphelyzetben 616 literes, ledöntött hátsó üléssorral pedig akár 1596 liternyi csomag is befér. Terepjárónak viszont aligha lesz igazán jó a típus: a legkisebb felni, ami az óriási féktárcsák miatt felmegy, 21 hüvelykes (a legnagyobb 24-es) és ezekre csak alacsony profilú gumiabroncsok mennek fel. A gyáriak is inkább az autó stabilitásáról és dinamikájáról tettek említést: inkább afféle belsősáv-dominátornak szánják, nem terepjárónak.

Az autó természetesen a létező összes luxusfelszerelést megkapja, ami ma csak ismert, és az ára is ehhez méltó. Európában 171 429 euró lesz az alapára, ami átszámítva 53,7 millió forint a jelenlegi árfolyamon számolva. Az első példányok szállítását 2018 tavaszára ígérik.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.