Kiszivárgott képeken az új G Mercedes

2018.01.04. 15:58

A Mercedes egy évtizede majdnem leállította a G osztály gyártását, de a téglaszerűen szögletes luxusjárműből váratlanul olyan megkerülhetetlen divattárgy lett, hogy inkább kifejlesztették az utódját.

A G osztállyal az volt a legnagyobb baj, hogy a konstrukció alapjai még 1979-ből származnak, amikor a jelenleg már természetes biztonsági elvárásoknak még nyoma sem volt. Ugyanakkor ezt az autót a stílusa miatt keresik, így az újabb változatot úgy kellett megtervezni, hogy a műszaki felújításból lehetőleg semmi ne látsszon. A képek tanúsága szerint ez sikerült is: az ablakkeretek eltérő formáján és a magasabb hűtőmaszkon kívül csak olyan apróságok árulkodnak róla, hogy ez már a következő generáció, mint az új, LED-es fényszóró-egységek. A lényeg viszont maradt: a forma katonás egyszerűsége, amely azt sugallja, hogy a tulajdonos minden polgári kötelmen, még a kötelező környezettudatosságon is túllépett, számára már csak a stílus fontos.

Az új Mercedes luxusterepjárót a hónap közepén mutatkozik be Detroitban, de már most is elég sok adat került nyilvánosságra. Úgy tudjuk, már a Mercedes két legfrissebb nagy teljesítményű motorját kapja meg az új G osztály: a háromliteres sorhatost 408 lóerővel, illetve a négyliteres V8-as AMG biturbó-motort, bőven 500 lóerő feletti teljesítménnyel. Európában persze dízellel is forgalmazzák majd a típust, méghozzá az új, szintén soros hathengeres OM656-ossal, amely 340 lóerő körüli csúcsteljesítményt nyújt. Az új karosszéria durván két centivel lesz szélesebb, mint eddig, ennek ellenére 2,6 tonnáról alig több, mint 2,4 tonnára sikerült lefaragni a tömegét – persze a pontos érték a beépített motortól függően változik néhány kilót. Változtattak az első futóművön is, amely állítólag egyszerre javítja a típus menettulajdonságait terepen és épített úton. Egyedül a karosszéria formatényezője nem javul: a 0,54-es érték mai szemmel nézve borzalmas, de ez a forma, úgy néz ki, egyszerűen nem tesz lehetővé kisebb légellenállást.

Ennél többet várhatóan már csak a bemutató idején tudhatunk meg a típusról, amely ezek után további évtizedeken át töltheti be a szélsőséges presztízsjármű szerepét a Mercedes kínálatában.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.