Négy turbó vajon elég lesz?

2018.02.26. 18:21

A BMW tavaly év végén mutatta be az új X3-ast, így tulajdonképpen már csak idő kérdése volt, hogy az Alpina is kezelésbe vegye a németek SUV-ját. A hathengeres dízelhez nyúltak, na nem mintha a 30d-ben kevés lett volna az a 265 lóerő és 620 newtonméter. Most ráakasztottak négy turbót.

Az XD3-ban így már 393 lóerőt és 770 newtonmétert tud a háromliteres, sorhatos dízel. Ehhez nyolcsebességes automata váltót csatlakoztattak, és átfaragták az xDrive összkerékhajtást, aminek köszönhetően kimondottan ehhez a modellhez igazították a nyomatékelosztást. Az Alpina-tuningos hobbiterepjáró 4,6 másodperc alatt futja a nulla-százat, végsebessége pedig 266 km/h.

Érdekes, hogy a jobbkormányos kivitelek valamivel gyengébbek lesznek: 338 lóerőt adnak le, maximális nyomatékuk pedig 700 newtonméter. Ehhez is ugyanúgy jár azonban a nyolcfokozatú automata és a módosított xDrive. A 0-100 km/h-s sprintje három tizeddel rosszabb (4,9 másodperc), végsebessége pedig 254 km/h.

Az Alpina sportfutóművet épít az XD3-asokba, elektronikusan állítható csillapítással, hátra pedig aktív differenciálművet. Alapból húszcolos méretben járnak a jellegzetes Alpina-felnik, de lehet kérni 22 colost is az autóhoz.

Az XD3-asok előrendelése az idei második negyedévben nyílik meg, az első példányokat pedig 2019-ben szállítják le.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.