Bemutatták az új Toyota RAV4-est

2018.03.28. 11:37

A Toyotánál eljött a sokszögek ideje, legalábbis az új RAV4 formája erre utal. Az ötödik generáció legalábbis a típus eddigi legsarkosabb változata: mindenütt sokszögek és egyenes élek határolják. És ez még akkor is meglepő, ha már láttuk ezt a formát hónapokkal ezelőtt.

Tavaly, Los Angelesben még FT-AC tanulmányként mutogatták, indokolatlanul agyondíszített formában, bár akkor még nem is sejtettük, hogy a következő RAV-4-et láthatjuk. A szériaváltozat szerencsére levetette az extremitásokat, bár jellegzetes hatszög-hűtőmaszkjával és két színű fényezésével így is sokkal érdekesebb jelenség, mint az első generáció óta bármelyik névrokona.

A sokszögesítés egyébként nem teljesen friss ötlet: a csak Észak-Amerikában kapható aktuális 4Runner TRD Pro változata szemből nagyon hasonló jelenség. Az eltérés annyi, hogy míg az a típus jó egy számmal nagyobb, és korlátozott mennyiségben készül, addig a RAV4 globális szintre emeli a Toyota új terepjáró-stílusát.

Ami a műszaki alapokat illeti, a Toyota hű az elveihez. A szabvány TNGA platformra építenek itt is, ahogy mostanság minden nagyobb tételben készülő, önhordó karosszériás modelljük esetében, és csak benzines szívómotorokat használnak. Az alapváltozatba 2 literes négyhengeres kerül, minden további kivitel 2,5 literes motort kap. Ez utóbbi köré épül a hibrid változat hajtásrendszere is, bár egyelőre nem árulták el, hogy a különböző változatok milyen teljesítményűek lesznek. Valószínű persze, hogy az eddigi 150-200 lóerős teljesítmény-tartomány nem változik érdemben.

Érdekes módon a generációváltás ezúttal nem jelent méretnövekedést, sőt, az autó hossza fél centivel rövidebb lett, a teljes hossz nem egész 4,6 méter, és a magassága is csökkent ugyanennyivel. Közben azonban három centit nyúlt a tengelytáv és egy centivel a szélesség is nőtt, azaz az utastér valószínűleg így is tágasabbá válik.

Hosszú évek óta ez az első RAV4 a kínálatban, amelyet a vásárlók nem a megjelenése ellenére vásárolnak majd, és ez talán még azt is feledtetni tudja majd, hogy dízelváltozat biztosan nem készül: a japán gyártó ebbe a technológiába már nem fektet többet, most, hogy a gázolaj-égetés már Európában is egyre inkább kínos.