Kiderült, miért nem árul villanyautót a Toyota
Ha csak az számítana, hogy hány autójuk hajtásában van villanymotor, alighanem a Toyota lehetne a piacvezető villanyautó-gyártó, de mivel minden ilyen típusukban van valamiféle belsőégésű motor is, ezek nem számítanak. Tisztán elektromos modell viszont még mindig nincs a kínálatban, és ez, legalábbis az amerikai részleg vezetője szerint, csak a Toyota kereskedések visszajelzései miatt van így.
Szinte természetes, hogy ez a kérdés mostanra felmerült, hiszen csaknem minden komoly vetélytárs kínálatában akad már elektromos szériamodell. A Honda a Clarity, a Hyundai az Ioniq, a Kia a Niro EV, a GM a Chevrolet Bolt, a Nissan a Leaf, a Ford a Focus Electric, a VW pedig az e-Golf révén kínál ilyen típust, hogy csak a legnagyobb versenytársakat említsük. „Ha a kereskedőink, akikkel folyamatosan tartjuk a kapcsolatot, jeleznék az igényt, már most is volna elektromos Toyota a piacon.” - nyilatkozta Jack Hollis, a Toyota North America első embere.
A Toyota egyébként kínált több elektromos RAV4-est is korábban: először az első generációból készült ilyen 1997 és 2003 között – összesen 328 példányt gyártottak – majd 2012 és 2014 között, a Tesla Motors által szállított hajtáslánccal, amelyből összesen valamivel több, mint 2400 példányt sikerült értékesíteni három év alatt.
Később ez várhatóan változik majd: a Toyota tavaly már felállított egy saját villanyautó-fejlesztő részleget, és jelenleg épp milliárd dolláros nagyságrendű összegeket költenek a technológia fejlesztésére. Hogy ennek mikorra lesz kézzel fogható eredménye, azt azonban még nem tudni, bár ha azt nézzük, hogy bármilyen személyautó kifejlesztéséhez biztosan kell legalább három-négy év, akkor 2021 előtt nem várható tisztán elektromos hajtású Toyota.