Átszervezték a tanulóvezetők vizsgáztatását
Ettől az évtől nem a közlekedési hatóság szervezi a tanulóvezetők vizsgáztatását, hanem az állam által alapított nonprofit cég, az úgynevezett Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) Nonprofit Kft. A Közlekedés Tudományi Intézethez tartozó új cég évente 4 milliárd forintnyi bevételt kezel majd. Miért lesz ez jó?
2019. egyik első nagy változásának célja csökkenteni az akár 5-6 hetes várakozás időt és lehetőséget adni az esti vagy hétvégi vizsgáztatásra. A változásnak más előnye is lehet, hiszen az eddig köztisztviselőként dolgozó, majd ettől az évtől céges alkalmazotti státuszba kerülő vizsgabiztosok magasabb fizetést kaphatnak, így csökkenhet a korrupció.
A KAV valódban a huszonegyedik századba repíti a magyar tanulóvezetői vizsgarendszert, hiszen az átszervezett vizsgaközpontokban akár bankkártyával is lehet majd fizetni.