Megmutatták az új Renault Cliót

2019.01.29. 14:04

Az új Clio bevallottan evolúciós forma: sokat örökölt az elődjétől, és emlékeztet a Mégane-ra is, új formai ötleteket azonban nem igazán láthatunk rajta. Mintha a Renault-nál is felütötte volna a fejét az a formatervezési gyakorlat, ami a VW-nél olyan jellemző: a népszerűbb típusaikon modellváltáskor sem mernek érdemben változtatni.

A csekély változtatási hajlandóság persze annak a számlájára is írható, hogy a Renault ezúttal nem változtatott a műszaki alapokon, így nyilván az volt a legegyszerűbb, ha a tetővonal és az autó alapvető arányai nem változnak érdemben. Ráadásul ami változott, az sem nőtt, ahogy manapság szokásos: az autó hossza például 1,4 centit még csökkent is, ami nyilván a szögletesebb orr-rész számlájára írható, és az autó magasságát is csökkentették. Az újdonság így 4,048 méter hosszú, 1,798 méter széles és 1,440 méter magas lett.

Ugyanakkor a gyáriak szerint belül így is sikerült helyet nyerni. A belső tér méretére vonatkozó adatok nagy részével még adós a francia gyártó, csak annyi biztos, hogy a csomagtér mérete 391 liter, ami 26 literes növekedésnek felel meg.

A forma legjellegzetesebb változása az új orr-kialakítás: itt is felbukkannak az alacsony lámpák a magas, kasza-formájú LED-kerettel, ahogy a Talismanról és a Mégane-ról ismerhetjük. Láthatóan dolgoztak egy keveset a motorháztetőn és igazítottak a lökhárítón is, viszont olyan, mintha az oldalsó lemezekhez alig nyúltak volna. Az utóbbi években láttunk már sok hasonlót, amikor azt sem könnyű elsőre megmondani, hogy bátortalan modellváltást látunk-e, vagy egy erőteljesebb modellfrissítést – az aktuális Ford Fiesta vagy Opel Corsa nagyszerű példa erre – de a Renault-tól új ez a megközelítés. Cserébe azt ígérik, hogy belül sokat fejlődik az autó - erről itt írtunk korábban.

Érdekes módon a műszaki adatokról egyelőre hallgatnak a gyáriak – az a gyanúnk, hogy amint az autó belsejéről korábban, az új motorokról egy későbbi időpontban hallhatunk – bár meglepő volna, ha a benzinmotor-választék nem a közösen fejlesztett Mercedes-Nissan-Renault motorcsalád ezres és 1,33 literes tagjaiból állna, amelyek közül a kisebbet épp most jelentette be a Nissan.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.