Mégsem mehet gyártásba az elektromos Aston Martin?

2020.01.10. 10:35

Az Aston Martin sokkal kisebb vállalkozás, mint a hírneve és a fejlesztései alapján sejteni lehetne, és 2019 anyagi szempontból nem sikerült épp a legfényesebben. Ennek eshet áldozatul az elektromos négyajtós gyártása: most minden erőforrást a DBX bevezetésére használnak fel.

Hivatalosan egyelőre nem erősítették meg, de az Autocar belső forrásokra hivatkozva azt írja, hogy a Rapide E, amelyből a tervek szerint 155 példányt készítettek volna, egyelőre biztosan nem kerül gyártásba. Az ok prózai: a részvényárfolyam kivételesen alacsony szinten áll, és ez nem is nagyon fog megváltozni, amíg a DBX szabadidő-autó gyártását meg nem kezdik, ami az év második felére várható. Ennek megfelelően most erre koncentrál a cég, és az elektromos Rapide gyártására vonatkozó terveket egyelőre félretették.

A Rapide E tanulmányautóként még 2015-ben mutatkozott be, 2017-ben jelentették be, hogy szériagyártásba kerül, a fejlesztése pedig tavaly nyáron fejeződött be. A típus érdekessége egyebek közt az, hogy 65 kWh-s akkumulátor-csomagját előre, a V12-es motor helyére építenék be, így az eredeti súlyelosztása nem változik sokat a benzines változathoz képest.

Egyelőre nem tudni, hogy a Rapide E gyártására vonatkozó terveket ideiglenesen tették-e félre, vagy végleg, de valószínűleg azon is múlik, hogy mi lesz a típus sorsa, hogy a DBX olyan sikeres lesz-e, ahogy remélik.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.