A Toyota is lecseréli a logóját

2020.07.24. 11:57

Divatja van mostanság a logócserének, a Toyota pedig követve a trendet bemutatta az ő új emblémáját: a régit leegyszerűsítve.

toyota-rebrand-logo-design dezeen 2364 hero 1

A Toyota nem tett mást, csak amit a Volkswagen, a Nissan és a BMW is megtett a közelmúltban: fogta eddig használt logóját és egyszerűsítette, ami így már csak kétdimenziós és monokróm. Az elsőre a minimalizmus hülye majmolásának tűnő lépésre van racionális magyarázat. Ezeket az egyszínű, jól lehatárolt logókat sokkal könnyebb felhasználni a különféle digitális vagy nyomtatott felületeken a honlapoktól a szóróanyagokig. Na meg ahogy a Nissannál mondták az Ariya bemutatójakor, egyre fontosabb szempont, hogy egy autóra szerelt embléma mennyire könnyen kivilágítható, mert szerintük ez - különösen a villanyautóknál - egy létező igény lesz a piacon.

02

A Toyota új logója az új Yarison debütál majd, onnantól pedig várhatóan minden új Toyotára ez kerül majd. Az ilyen cserék a kereskedőhálózatot is erősen érintik. A Toyota partnerei etéren kapnak némi türelmi időt. A kereskedőknek például kezdetben csak a dokumentumokon és a reklámanyagokon kell az új logót használniuk, a drágán cserélhető arculati elemeknél, mint a cégtáblák, homlokzati logók és egyebek még évekig ráérnek, 2025-re kell letudni mindenkinek a teljes logócserét.