Egyszerűbb az új Rolls-Royce Ghost
A Ghost hozta meg a BMW-féle Rolls-Royce-nak azt a sikert, amit a Phantom első generációjától hiába vártak. Ám időközben eltelt 11 év, a váltás ennyi idő után a Rolls-Royce számára is kötelező.
![](https://kep.index.hu/1/0/3442/34424/344242/34424235_2106c39f37a4f35be362ed477e8beca1_wm.jpg)
A sikeres koncepciót azonban nem dobták el, inkább csak továbbgondolták. Az új generáció határozottabb stílusú lett, egyszerűbb felületek alkotják a formatervét kívül-belül. Az összkép sterilebb hatást kelt, pont annyival, hogy még tökéletesebbnek tűnjön a Rolls-Royce autószerűbb modellje.
![](https://kep.index.hu/1/0/3442/34424/344242/34424237_75c3dd244895693af1505e128bdac59c_wm.jpg)
A hajtás ránézésre nem változott sokat. A 6,75 literes ikerturbós V12-es motor 571 lóerős és 850 Nm csúcsnyomatékú változatát építik a Ghostba, ami, amellett, hogy bőven elég erős – 4,6 másodperc alatt érhető el a 100 km/h a bő 2,5 tonnás monstrummal – nagyon csendes is.
![](https://kep.index.hu/1/0/3442/34424/344242/34424241_4f2c8f88da3ab4ab2df543fec2fa5eaa_wm.jpg)
A Rolls-Royce tervezői egyébként is kivételes gondot fordítottak a kényelemre: az autó minden alkatrészét optimalizálták zajkeltés szempontjából, és egy új típusú, minden ma létező műszaki újítást tartalmazó futóművet terveztek az autó alá. A légrugós, aktív szintszabályzású rendszer kamerákkal pásztázza az útfelületet, és eszerint állítja be a futómű paramétereit – az ígéretek szerint ezzel új kényelmi szint válik elérhetővé.
![](https://kep.index.hu/1/0/3442/34424/344242/34424259_da599aa6a50cbb0b8ca9e4907050637b_wm.jpg)
Az 5,56 méter hosszú, 2,15 méter széles és 1,57 méter magas Ghost persze nem csak ezen a téren igyekszik felülmúlni minden más járművet. Kivételes például az ajtók mozgatása: a teljes egészében motoros rendszer egy kar meghúzására nyitja, és gombnyomásra csukja az ajtókat.
![](https://kep.index.hu/1/0/3442/34424/344242/34424265_c7e15ac45b4596c7f5729948383fbecb_wm.jpg)
Szintén nem gyakori megoldás – bár nem lenne meglepő, ha hamar szétfutna az autótuningolók közt – a hűtőrács LED-világítása, amely sötétben is kiemeli a krómozott rudakat.
![](https://kep.index.hu/1/0/3442/34424/344243/34424317_c02270a924784085734e22b2200722a4_wm.jpg)
A tökéletes minőségért és a minden részletre kiterjedő szuperalapos tervezésért persze borsos árat kérnek: egy Ghost alapára 300 ezer euró felett lesz, ami itthon a 120 millió forint feletti kategóriát jelöli ki a típus számára.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)