Mobil töltőállomást fejleszt közösen a Toyota és a Honda

2020.09.01. 06:06

Manapság egyre több elektromos eszközt alkalmaznak a háztartásokban, és ezzel arányosan nő a probléma is, amelyet egy nagyobb áramkimaradás okozhat. Ezen segíthet a két autógyártó ötlete, amely nagyrészt kész megoldások kombinációjából jött létre.

A Moving e elnevezésű rendszert elsősorban természeti katasztrófák esetére tervezték, és három fő elemből áll. A Charging Station nevű üzemanyagcellás autóbuszból, valamint a Honda Power Exporter 9000 jelzésű nagy teljesítményű inverteréből, és a szintén a Honda által gyártott hordozható akkumulátorokból. A busz 18 kW töltőteljesítményt biztosít – ezt 300 V-os egyenfeszültségű áram formájában adja le – amit a Power Exporter alakít 100 vagy 200 V-os váltóárammá, amellyel a hordozható akkumulátorokat is tölthetnek, de közvetlenül is helyettesíthetik vele a háztartási hálózatot.

A busz elméletileg ilyen módon 454 kWh tiszta energiát képes szolgáltatni, mielőtt a hirdogén-tartályait újra kell tölteni, de a Toyota becslése szerint akkor is marad 240 kWh, ha a busznak még 200 km-t meg is kell tennie. A teljes rendszer egyébként két Power Exporterből és 56 hordozható akkumulátorból áll.

Bár Japánban jelenleg nincsen katasztrófahelyzet, a Toyota és a Honda jelenleg olyan cégeket és szervezeteket keres, amelyek hajlandók a rendszer aktív tesztelésében részt venni – természetesen a szigetországon belül – hogy minél hamarabb kiderüljenek az esetleges hiányosságok és hibák, így készre fejleszthessék a rendszert. Így komolyabb áramkimaradás esetén ezzel a rendszerrel tiszta alternatívát szolgáltathatnak a régimódi dízelmotoros áramfejlesztőkkel szemben.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.