STO: a legújabb Lamborghini Huracán

2020.11.19. 11:32

Már eddig is sokféle változat készült a kisebbik Lamborghini sportkocsiból, de az olasz tervezők most egy új kombinációt állítottak elő. Az STO-ba a legerősebb, 640 lóerős motor kerül, de hátsókerék-hajtással és új, karbonszálas karosszériaelemekkel. Így az eddigi legdurvább Performante változathoz képest 43 kilóval könnyebb, viszont a teljesítmény átadásában látványosan kevésbé hatékony.

Az adatokból legalábbis ez tűnik ki: az STO 3 másodperce százra nagyszerű érték, de közelében sincs a Performante 2,2 másodperces idejének. Ugyanígy viszonyul az új modell 9 másodperces 0-200-a az összkerék-hajtású modell 7,9-éhez, sőt, az STO végsebessége is kisebb, 325 helyett 310 km/h.

A hátsókerék-hajtású, utcai Huracánok közül azonban egyértelműen ez a leggyorsabb, és formai szempontból is különleges. Új például az orr-panel, amely egyetlen komplikált karbonszálas alkatrészben egyesíti a lökhárítót, a sárvédőket és a felső orrburkolatot, amivel könnyebbé, és aerodinamikailag hatékonyabbá tudták tenni az autót. De ugyanígy új elem a motorháztető, amelybe a motor légbeömlőjét is beleintegrálták.

Bár az STO utcai modell, az átdogozott belső tér versenyautósan egyszerű. Négypontos biztonsági övekkel felszerelt karbonvázas ülések, Alcantara kárpitozás és szénszálas dekor-elemek határozzák meg a hangulatát, a képernyő-alapú műszeregység pedig új grafikát kapott, és a telemetria-adatok megjelenítésére is alkalmas, ami leginkább versenypályán lehet hasznos.

A Lamborghini külön hangsúlyozza, hogy az STO milyen széles skálán szabható testre: azt mondják, a kívül és belül egyaránt megjelenő színkombinációk számának csak a képzelet szab határt – a fotókon látható kék-narancs változat csak egy ezek közül.

Az új Huracán változat persze nem lesz olcsó: Európában 249 ezer euró, azaz 90 millió forint körüli alapáron kínálják majd.