Itt az első Mitsubishi Nissan alapokon

2021.02.17. 11:59

Amikor a Nissan 2016-ban átvette az irányítást a Mitsubishinél, és bejelentették, hogy a fejlesztés a Renault-Nissan műszaki megoldásain folytatódik, senki nem gondolta, hogy az első közös típus bemutatására majdnem öt évet kell várni. Ugyanakkor kellemes meglepetés, hogy az új Outlandernek csak néhány műszaki adata árulkodik az idegen műszaki alapokról.

Ha a forma mégis ismerősnek tűnne, az sem a korábbi Mitsubishi szériamodellek miatt lehet: az új Outlander formáját majdnem kész formában már bemutatták az Engelberg Tourer nevű tanulmányautón 2019-ben. Ahhoz képest az összkép alig változott, csak a részleteken alakítottak még egy keveset. Kisebb kerekeket, más hűtőrács-mintázatot és kevesebb króm díszítést alkalmaztak a szériamodellen. A végeredmény meglehetősen átlagos jelenség. Az elején a Mitsubishi megszokott króm-bumerángjaival jól passzol a márka egységes arculatába, de nem könnyű igazán karakteres megoldást találni a formaterven.

Ugyanakkor a típus komoly érdeklődésre számíthat, hiszen egy jól ismert márka újabb képviselője egy sláger-kategóriában. A maga 4,68 méteres hosszával, 1,86 méteres szélességével, 1,74 méteres magasságával és 2,7 méteres tengelytávjával jól használható családi autónak ígérkezik, amelyben akár hét személy is elfér, ha nagyon kell, öt embernek viszont akár hosszabb távra is kényelmes utazási lehetőséget biztosít.

Az egyféle hajtáslánc egyébként egy az egyben a Nissantól érkezik: a PR25DD jelzésű 2,5 literes benzinmotor 184 lóerőt ad le 6000-es fordulatszám mellett, a csúcsnyomatéka pedig 245 Nm 3600-as fordulatnál. Ezzel az Outlander nem tartozik az igazán erős típusok közé a maga kategóriájában, ahogy a fokozatmentes automata váltóban sincs semmi sportosság – aki az egykori Lancer Evo modellek örökségét keresi, egyértelműen rossz helyen jár. A motorhoz egyébként első- vagy összkerék-hajtás csatlakozhat.

A korábban Európában kifejezetten népszerű konnektoros hibrid változatnak egyelőre semmi nyoma, igaz, arról sem tudunk, hogy a típust Európában bemutatnák. Erről egyelőre nem találtunk új információt, de a korábbi híradások arról szóltak, hogy az új Outlandert már nem mutatják be nálunk, hogy ezzel is mérsékeljék a márka veszteségeit. Ugyanakkor egyértelmű, hogy Észak-Amerikában és Ázsiában egyaránt fontos szerep jut az új, Nissan alapú Outlandernek a márka terveiben.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.