Egyre népszerűbb a kézi váltós 911 GT3

2021.03.07. 07:24

“Több palack bort is vesztettünk azon a fogadáson, amin a kéziváltós GT3-asok arányára tippeltünk” - monda a brit Autocar magazinnak Frank-Steffen Walliser, a Porsche GT részlegének vezetője. Ez jól mutatja, hogy még a porschésok is mennyire meglepődtek a GT3-hoz kínált hatsebességes kézi váltó sikerén, aminek egyébként a limitált példányszámú 911 R ágyazott meg, de a lelkes vásárlók tömege hiányolta a 991.1 bemutatásakor.

Amerikát sokszor hajlamosak vagyunk úgy elképzelni, hogy még a bevásárlókocsin is automata váltó van, de a virágzó autós kultúra olyan érdekes számokat szül, mint a 70%-os kézi váltós arány a 911 GT3 korábbi generációja (991.2) esetében.

Luke Vandezande, a Porsche szóvivője a Bloombergnek fejtette ki, hogy világszinten a manuális GT3-asok aránya 30% volt. A többi Porsche modell esetében 20-25%-a a vásárlóknak választja ezt a lehetőséget.

Úgy tűnik, hogy ez a szám tovább növekedik majd, különösen igaz lesz ez a nemrég bemutatott 911 GT3-ra, melynél már globálisan 60% körülire csökkenhet a PDK váltóval szerelt autók aránya. Walliser szerint még akár ennél jobban el is tolódhatnak a vásárlói igények.

Érdekes megfigyelni, hogy miközben az automata váltók egyre gyorsabbak és takarékosabbak, a néhány sportautó esetében egyre inkább teret nyer a klasszikus vonal. Egyre többen mondanak le a 7 sebességes duplakuplungos automata jobb gyorsulásáról és a jobb köridőkről a kuplungolás és a váltás élménye kedvéért. Ez jól mutatja, hogy mennyire más a vezető és az autó kapcsolata, ha van kuplungpedál is. Elvégre mi is tehetné szebbé a napot, mint 9000-ig forgatni az 500 lovas, szívó boxert?

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.