Ezzel a szörnyeteggel megy a hegynek a Bentley
Aki látott már Pikes Peak-re szánt speciálgépet, az tudja, hogy sokszor nagyobb légterelőket szerelnek a versenyautókra, mint maga a karosszéria. És most, hogy nem a szériagyártmányok közt indítják a Bentley Continental GT-t, a brit márka sem fogta vissza magát.
![](https://kep.index.hu/1/0/3755/37552/375525/37552565_a0f57cb58988417cf4093d62ab8b0625_wm.jpg)
A Continental GT3 egyébként is sokkal versenyképesebb technika, mint bármelyik utcai Bentley – már csak attól is, hogy nagyjából egy tonnával könnyebb azoknál – de az aerodinamikai kialakítás kapcsán ezúttal tényleg elgurult a versenyautó-építők gyógyszere. A hátsó szárny magasabban kezdődik, mint az autó teteje – ez semmilyen más versenyen nem lenne legális – de készült egy hatalmas diffúzor-rendszer is az autó alá, elöl pedig a karosszérián túllógó légterelő rendszert alakítottak ki.
![](https://kep.index.hu/1/0/3755/37552/375527/37552715_5905770edd480aa6e719ff043f5d315a_wm.jpg)
Mivel az adatokkal nem dicsekedett el a brit gyártó, azt nem tudni, hogy mit hozhattak ki a négyliteres, ikerturbós V8-as motorból. Azt viszont tudjuk, hogy a Pikes Peak-i hegyi felfutón nem követelik meg kötelező szűkítők beszerelését a szívórendszerbe az Unlimited kategóriában, így a megszokott 550 lóerőnél valószínűleg sokkal több áll majd a pilóta, Rhys Millen rendelkezésére. Eddig két kategóriarekordot állított fel a Bentley, de nem lenne meglepő, ha az idén az abszolút elsőségért mennének – ez az autó elvben akár arra is alkalmas lehet.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)