Meg is van az első ID4-ből épített versenyautó

2021.04.25. 10:22

A mexikói sivatagban, egy négynapos Baja-versenyen avatják fel ezt a Volkswagen új villanyosából, az ID4-ből épített tereprali-változatot. Amerika egyik legnevesebb műhelyében készült, de azért maradt benne nehezen érthető megoldás.

A Volkswagen nem ma kezdte versenyautóval építeni a villanyautós arculatát Amerikában, mert ott volt ugye az a bizonyos villanyszörny, az ID.R, aminek a léte célja volt, hogy rekordot fusson az USA legnevesebb felfutóversenyén, és hát sikerült is neki. Most azzal a Rhys Millen Racinggel álltak össze, amelyik odaát egy nagyon sikeres és elismert műhely az autósportban, és ez az új-zélandi gyökerű, amerikai csapat épített egy bukócsöves terepváltozatot a ID4-ből, amivel kapcsolatban van egy nagy kérdés, mégpedig, hogy mit keres benne a széria fehér kormány az indexkapcsolóval és a kijelzővel együtt? Nem  tudjuk, talán csak az idő volt kevés az építőknek a munkára. 

Azon túl, hogy természetesen új lengőkarokat, hosszabb rugókat és plusz védőlemezeket kapott (főleg az akkumulátor környékén), nem nyúltak sem a 204 lóerős villanymotorjához, sem a 82 kWh-s akkucsomagjához. Ezek alapján ennek a projektnek a célja most nem a közönség sokkolása lesz, inkább csak megmutatnák magukat Észak-Amerikában, ahol a dízelbotrány nehéz évei után a VW-nek nagy reményei vannak a villanyautóival. A ralis szereplést azért nem bízták akárkire, az egyik legjobb amerikai ralist, Tanner Foustot ültetik a fehér kormány mögé, aki épp a ma, 25-én induló Mexican 1000-es Baja-versenyen avatja fel a terepes ID4-et.

Nevével ellentétben a Mexican 1000 nem egy ezer mérföldes futam, annál is hosszabb: 1141 mérföld a távja, ebből 893-at versenyeznek a sivatagban összesen a négy nap alatt. És hogy honnan lesz az áram a sivatagban? A csapat bioüzemanyaggal hajtható generátort visz magával, ez képes akár 50 kW teljesítménnyel is tölteni az ID4 akkucsomagját, amivel kapcsolatban külön hasznos tanulmányút lesz ez a verseny. Az autóba került egy kijelző, amivel az akku hőmérsékletét lehet majd követni, ami egy forró sivatagban, versenyüzemben produkálhat majd érdekes értékeket.