Azannya! 800 lóerős szupersportautó az új Lamborghini Countach

2021.08.15. 10:46

Ferruccio Lamborghini a ‘70-es évek elején belátta, hogy nem volt elég a Miurával megalkotni a világ első szupersportautóját, az olyan versenytársak, mint a Ferrari Daytona, hamar a fejére nőhetnek, ezért Paolo Stanzani elkezdett dolgozni az LP112 nevű projekten, amit az 1971-es Genfi Autószalonon már LP500 néven mutattak be. Ebből lett végül az ikonná érő Countach, aminek Marcello Gandini rajzolt olyan merész, ék alakú formát, amitől ma is bárki ledöbben.

50 évvel az eredeti Countach után tér vissza a legendás név egy limitált szériás, retró szupersportautón, amiből éppen 112 darabot készít majd a Lamborghini és árat csak azért nem közöltek hozzá, mert mind elkelt már a bemutató előtt. Egyértelmű, hogy kész ünnepnap lesz ilyet utcán látni. Aki a Countach név visszatérésével az Aventador utódját várta, az valószínűleg csalódott, de annyi egészen biztos, hogy az új Countach szédítően néz ki.

Tetőívén egyértelműen látszik, hogy közeli rokona az Aventadornak, ugyanaz a karbon monocoque adja az autó magját, de a hajtáslánc már a Sián FKP 37-ből érkezik. Ez annyit tesz, hogy a 6,5 literes, szívó V12-es motor 780 lóerős, ehhez jön a 48 voltos hibrid rendszer 34 lóerős teljesítménye, így összesen 814 lovas az összkerekes Countach. 1595 kg a száraz tömege, ami részben annak köszönhető, hogy a súly megtakarítás okán a hibrid rendszere nem akkumulátorban, hanem szuperkapacitású kondenzátorban tárolja a visszatermelt energiát.

2,8 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órás sebességre, a 200-as sprintet pedig 8,6 másodperc alatt letudja, végsebessége 355 km/óra. Karbon-kerámia fékek lassítják és Pirelli P Zero Corsa gumikba csomagolják az elöl 20, hátul 21 colos felniket. Mindez valójában nem is lényeg, mert a Countach leginkább a dizájnról szól.

Minden, ami ma meghatározza a Lamborghinit, az ötven évvel ezelőtt a Countach-sal mutatkozott be. Ezen voltak először olló szerűen felfelé nyíló ajtók és dermesztően éles vonalak, valamint a ma használt elnevezést is ez a modell hozta. Innen könnyű kitalálni, mit is tud pontosan az LPI 800-4. Az LP a Longitudinale Posteriore rövidítése, tehát a hosszában beépített motorra utal, az I-t a hibrid rendszer miatt csapták hozzá. A 800 a - jelen esetben lefelé kerekített - teljesítmény, majd a 4-es a hajtott kerekek száma.

Arcát a Quattrovalvole modellek ihlették, a gombnyomásra elsötétíthető tetőablak formája pedig a korai Periscopio-t idézi, de szép megoldás a telefontárcsás felnik modern átirata, valamint a 25th Anniversary Countach oldalsó, NACA beömlője is. Zseniális apró finomságai vannak: ott a széles hátsó kerekektől hirtelen felhúzott lökhárító, a kiemelkedő légbeömlő a sárvédő felett és a kis ördögszarvak a 800-as tipóján. A fehér fényezés és a vörös bőrbelső kombinációja pedig Ferruccio Lamborghini Countach LP 400 S-ére utal. Utastere modern, de néhány retró elemet becsempésztek a 8,4 colos érintőképernyő köré, amin a Stile gombot megnyomva a formatervezési filozófiáról lehet olvasni.

Szerintem a részletein túl már csak azért is fantasztikus az új Countach, mert végre nem csak azok álmodozhatnak róla, akik poszternek ragasztották a szobájuk falára, hanem könnyű beleszeretni olyan autóbolondoknak is, akik már inkább háttérképnek állítják be.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.