Hiánycikk lehet a modern dízelek létfontosságú adaléka

2021.10.19. 10:48

Az ujszo.com híre szerint az Adblue előállítása egész Európában akadozik, mivel a földgáz drámaian megemelkedett ára miatt valószínűleg már nem hoz nyereséget a tevékenység.

adblue.png

A dél-szlovákiai Duslo vegyiüzem például már nem vesz fel új rendeléseket, ami arra utal, hogy leállítják a gyártást, ha minden szerződéses kötelezettségnek eleget tettek. Ez jelenleg Európa legnagyobb Adblue gyártója, de úgy hallani, egy lengyel üzem már leállt, és egy német gyár is korlátozta a gyártást.

A szabványban AUS 32 néven szereplő, kékre színezett folyadék egyszerű 32%-os karbamid-oldat, amelyet a dízelmotorok kipufogógáz-tisztító rendszerei a nitrogén-oxidok semlegesítésére használnak redukciós katalizátorukban. A probléma az, hogy a hatósági előírás szerint Adblue nélkül az ilyen SCR katalizátoros dízelmotorok csak rövid ideig használhatók tovább, és csak a teljesítmény csökkentése mellett, azután a motorvezérlőnek le kell tiltania az indítást is.

Egy esetleges Adblue hiány így épp a legtisztább, legkorszerűbb dízelmotoros járművek használatát lehetetlenítené el. Mivel pedig a haszonjárművek döntő többségében – jellemzően az Euro 5-ös és 6-os szabványt teljesítő modellekben – ma már ilyen SCR katalizátoros dízelmotor dolgozik, ez akár általános áruhiányhoz is vezethetne. Így csak remélhető, hogy az európai országok döntéshozói felfigyelnek a jelenségre, és lépnek, mielőtt az adalék hiánya komolyabb fennakadást okozna a kontinens áruszállításában.



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.