Kompresszoros motor 964-es Porschéhez

2021.11.14. 07:45

Felújított 964-esbe került az a kompresszoros motor, amit most a Porschékkal foglalkozó angol Theon Design mutatott be. A csodás restomod projektekről is híres műhely a megrendelő kérésére úgy növelte a 3,6 literes bokszermotor teljesítményét, hogy a szívómotorhoz közeli karakter megmaradjon.

Adam Hawley, a Theon Design alapítója szerint erre tökéletes a szíjhajtású Rotrex kompresszor, amivel lineáris teljesítményleadást és azonnali a gázreakció. A feltöltő beszerelése azért áldozatokkal járt, hiszen a 911-es motortere szűk, ezért a klíma vesztett ezen a meccsen.

Tökéletes volt a célra a légkondi konzolja, csak néhány 3D nyomtatott karbon elemet készítettek, és igyekeztek minden felesleget kitakarítani a motortérből a súlycsökkentés jegyében, ezért került bele víz-metanol befecskendező rendszer az intercooler helyett. 150 és 250 óra közötti időt vesz igénybe egy ilyen motor megépítése és mindegyik legalább 4 órát tölt padon, hogy biztosan mind a 450 lóerő ugrásra kész legyen.



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.