Egy csillagot kapott a Dacia Jogger az EuroNCAP-tól

2022.04.13. 15:29

Ezúttal úgy tűnik, a Dacia passzív biztonsága is messze van a tökéletestől, bár ez az egy csillag néhány éve még jóval több lehetett volna.

Az EuroNCAP értékeléseire eddig is jellemző volt, hogy az olcsóbb modellek hátrányban vannak a szegényesebb alapfelszereltség miatt. A részletes eredményeket nézve úgy tűnik, a Dacia Jogger esetében maga a törésteszt sem lett tökéletes, ennek köszönhető az egy csillagos eredmény. A felnőttek védelmére 70, a gyermekekére 69%-ot kapott az autó. A tesztek során a combok és a mellkas kapott jelentősebb terhelést, illetve a hátsó utasok nyaksérülés ellen sincsenek eléggé védve.

Ehhez jön az olcsóbb elektronikára kapott 39%, és a gyalogosok védelmére – illetve annak hiányára – vonatkozó 41%, és összesítésben már csak egy csillag járt a Joggernek. Az ember benyomása így sem az, hogy valami borzalmas, a legkisebb koccanástól összecsukódó halálcsapdát lát – hasonló eredménnyel korábban talán három-négy csillagot is megajánlottak volna – de a Dacia az alacsonyabb ár érdekében nyilván a biztonságból is feláldozott valamicskét. Olyan részletekről van szó, mint hogy a hétüléses Joggerben a harmadik üléssorból valószínűleg kihagyták a súlyszenzort, így aztán az öv bekötetlenségére sem figyelmeztet.

A Honda HR-V és a DS 4 esett még át a teszten a Joggerrel nagyjából egy időben, és mindkettő négy csillagot kapott. A DS kaphatott volna többet is, ha már szériafelszereltségben is benne lenne a radaros vészfék-rendszer – alaphelyzetben csak egy kamerás jár, ami a tesztelőket nem győzte meg – a HR-V esetében viszont a gyermekek védelme nem az igazi a hátsó üléseken, ezért csúszott ki az ötcsillagos zónából.