A Renaultsport 1976-óta létezik, ám már nem sokáig: az Alpine, a Renault sportos almárkája veszi át a helyét a következő években. Ám addig sem leszünk teljesen híján a Renaultsportnak, amíg ez megtörténik: az idei Tokyo Motor Show keretében bemutatkozott az utolsó Renault RS modell, a Megane RS Ultime.
![](https://kep.index.hu/1/0/4701/47014/470147/47014742_bd9bfd66b4ad6b99388fc2fe8df768c1_wm.jpg)
A különleges változat főleg optikai apróságokban tér el az alap RS modellektől. Grafikák kerülnek a motorházra, a tetőre és az ajtókra, de fekete lesz a tükrök, kilincsek, kerekek, ablakkeretek és Renault emblémák mellett a diffúzor is.
![](https://kep.index.hu/1/0/4701/47014/470147/47014768_48a30961be79b81b6c356dff422cb6a3_wm.jpg)
Az autó belsejében RS-logós Alcantara Recaro üléseket találunk, de egy számozott fémplakett is jut az autóba, amelyet a Renaultsport fejlesztőpilótája, Laurent Hurgon aláírása díszít. Ő tartja az elsőkerekes körrekordot a Nürburgringen, Suzukában és a spa-francorchampi versenypályán is, természetesen egy Renault Megane RS-sel.
![](https://kep.index.hu/1/0/4701/47014/470147/47014772_cfa4cc54011be9787b8ac9a3a613c361_wm.jpg)
Az Ultime automata és manuális váltóval is elérhető lesz, a duplakuplungos EDC azonban csak Európába jön. A motorház alatt az az 1,8 literes 300 lóerős turbómotor rejtőzik, melyet az Alpine A110 is megkapott. A 19 colos felnik mögött Brembo fékek lapulnak, de széria felszerelés lesz a négykerék-kormányzás és a Torsen difi is.
A Renault Megane RS Ultime-ből 1976 darab készül, így tisztelegve a Renaultsport alapításának dátuma előtt.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)