A villanyautók miatt nem kell sebességkorlátozás az Autobahnra
Évek óta visszatérő beszédtéma, hogy vezessenek-e be sebességkorlátozást a német Autobahn útszakaszaira, megszüntetve ezzel az egyetlen helyet Európában, ahol legálisan, többnyire közlekedési céllal ki lehet taposni egy erős autókat is. A kezdeményezés rendszerint megjelenik, nagy vihart kavar, majd elbukik. Ez történt most is, Volker Wissing közlekedési miniszter pedig meg is indokolta, hogy miért.
Wissing szerint azért nincs szükség arra, hogy sebességkorlátozás alá vonják a német autópályákat, mert a villanyautók lassan úgyis kiszorítják a száguldozást az utakról. Meglátása szerint azok, akik el szeretnének jutni az ország egyik pontjáról a másikra, maguk is megfontolják, hogy a hatótávolság kárára növeljék-e a sebességet.
Sőt, még azt is hozzátette, hogy erre még a teljes villanyosodásig sem kell várni. A magas energiaárak mellett szerinte már most is érezhető a német pályákon, hogy az emberek már a hagyományos üzemű járműveiket is gyakrabban fogják vissza a kedvezőbb fogyasztás érdekében. A miniszter nem volt rest filozófiai húrokat is megpengetni: szerinte amikor az egyéni felelősségvállalásnak nem következménye mások veszélyeztetése, akkor az államnak lehetőség szerint háttérbe kell húzódnia.
Az Autobahn ugyan mentes a sebességkorlátozástól, de ajánlott tempóként 130 km/h van érvényben, és a balesetek után a felelősség megállapításakor súlyozottan veszik figyelembe, hogy korábban mennyivel haladtak a felek.