2023.03.09. 06:07

Az MC20 fejlesztése kezdetén a Maserati megígérte, hogy az MC12 GT1 utáni viszonylag hosszú kihagyást követően visszatér a versenyzéshez. Most be is tartja szavát, hiszen az új GT2 nyáron kezd Belgiumban, az utcai autóban is használt Nettuno V6-tal a közepén. Trükkös gyújtás, szekvenciális váltó, olasz tűzijáték.

21270-MaseratiGT2ShakedownVaranodeMelegari

A Maserati biturbó V6-os motorja elég különleges szerkezet. Utcára hangolva az előkamrás gyújtással dolgozó háromliteres 621 lóerőt teljesít, ám elérhető 740 lóerős pályautós csomagolásban is.

Az biztos, hogy emellett elég megbízhatónak is tartják a modenai gyárban, hiszen ugyanez a motor indul majd csatába az olyan GT2-ben még újdonságnak számító, ám a GT3-ban már kiforrott versenyautók ellen, mint a Mercedes-AMG GT2, a Brabham BT63 GT2, az Audi R8 LMS, a Porsche 911 GT2 RS, a KTM X-Bow GT2 és a Lamborghini Super Trofeo Evo.

Az új GT2-es kategória a GT3-nál erősebb motorokkal, ám visszafogottabb aerodinamikával nyit a tanulni vágyó amatőr versenyzők felé. A széria valójában lehetőséget nyújt olyan csapatok felállítására, melyben egy profi versenyző társul a kezdő mellé, hogy fokozatosan magasabb szintre húzza tudását egy nagyon erős autóban.

The 2023-as Fanatec GT2 évad hat versenyből áll majd, Dijon és Portimão érintésével. Két egyórás gyakorló szakasz után két húszperces kvalifikációs futam lesz, majd jön a két ötvenperces verseny egy-egy kötelező megállással.

A Maserati MC20 GT2 a szénszálas cella merevségére épít, miközben pillanatok alatt lekapható kompozit karosszériaelemekkel, nagyobb leszorítóerővel és teljesen áttervezett padlólemezzel használja ki a kategória adta lehetőségeket.

Az biztos, hogy a Nettuno V6 is több oxigént igényel ezzel a tuninggal, hiszen a GT2 tetejére hatalmas légbeömlő került, és az oldalsó nyílás is nagyobbra módosult. A futómű teljesen állítható, a nyolcsebességes DCT helyére pedig az igazán agresszív váltások kedvéért hatsebességes szekvenciális váltó került.

A versenyautó belül 10 colos digitális kijelzővel várja a szerencséseket, a Maserati versenyszíne pedig továbbra is a Blu Infinito. A GT2-t egyébként Andrea Bertolini, a Maserati dinamikus fejlesztéseit végző GT1-es világbajnoka is jóváhagyta, úgyhogy nagy baj már nem lehet vele.