Belső égésű motorok tiltása: engedhet az EU a német nyomásnak

2023.03.23. 15:16

Mi is megírtuk, hogy nem sokkal a belső égésű motoros autók 2035-ös betiltásáról döntő végső EU-s szavazás előtt Németország váratlanul meggondolta magát, és hat másik országgal (Csehország, Szlovákia, Olaszország, Románia, Lengyelország, Magyarország) egyetemben a tervezet módosítását követeli. Úgy tűnik, az Európai Unió engedhet a nyomásnak.

D CIM20100309005

A németek és szövetségeseik azt akarják, hogy a belső égésű motoros autók egy speciális, csak karbonsemleges üzemanyagot (e-fuel) használó osztálya 2035 után is árusítható legyen Európa területén. A legújabb információk szerint az EU el is kezdett dolgozni a módosításon.

Problémát jelent viszont, hogyan lehet olyan autókat gyártani, melyek csak e-fuel üzemanyaggal működnek. Az Európai Bizottság elképzelése szerint ehhez egy speciális műszert építenének az ilyen modellekbe, mely képes megkülönböztetni a szintetikus és fosszilis üzemanyagot. Két, a témában jártas forrás szerint viszont Németország nem akarja elfogadni ezt a megoldást, mivel az autógyártóknak magas plusz költségeket okozna. Volker Wissing német közlekedési miniszter szerint valójában nem utasítják el teljesen az Európai Biztosság feltételét, de javítani, fejleszteni szeretnének rajta.

További aggályokat vet fel, hogy karbonsemleges üzemanyag egyelőre csak nagyon kis mennyiségben készül. A Potsdam Institute for Climate Research tanulmánya alapján a világ tervezett e-fuel kapacitása csupán a németországi kereslet 10 százalékát fedezné a következő néhány évben, ami a légi közlekedést, a hajózást és a vegyipart illeti.

Németország és az EU célja, hogy a csütörtöki csúcstalálkozóig megállapodásra jussanak.

Források: Automotive News Europe