Visszatér a TWR. A TVR? Nem, hanem a TWR

2023.10.25. 16:35

1975-től kezdve a Tom Walkinshaw Racing megkerülhetetlen szereplője volt a brit és nemzetközi motorsportnak, valamint a Jaguar prototípus-fejlesztéseinek is. Az amúgy skót Tom Walkinshaw 2010-ben halt meg, 2020-ban pedig fia, Fergus Walkinshaw indította újra a családi vállalkozást. Az új TWR-csapat első projektjéről hamarosan többet is elárulnak majd, addig pedig csak reménykedhetünk benne, hogy a TWR középmotorosába V12 kerül.

TWR-Teaser

Mit adott nekünk a TWR? Leginkább a Jaguar XJ220 szupersportautót, illetve az azt megelőző XJR-15-öt, valamint a Jaguar Le Mans-győztes és kevésbé győztes prototípusait. Tom Walkinshaw versenyzett Fordokkal, Mazdákkal, Volvókkal, Roverekkel és ausztrál Holdenekkel is, de benne volt a Forma-1-ben is a Benettonnal és a Ligierrel, majd végül az Arrows-zal. Az Aston Martin is sokat köszönhet a cégnek, de a TWR tervezte és építette az első generációs Renault Clio V6-okat is.

Prototípus versenyautókat vásárolt a TWR-től a Nissan, a Mazda és a Porsche is, a Saab 9-3 Viggen pedig szintén Tom Walkinshaw műhelyéből gurult ki. Aztán 2010-ben elment a legendás ex-versenyző, hiába volt még csak 64 éves.

V12-es szupersportautókat gyárt éppen Gordon Murray, a Zenvo, és persze az Apollo is, hogy a Lamborghiniről vagy a Ferrariról nehogy megfeledkezzünk. Visszatér a Bizzarrini, és ha egy motorspecialista versenyautós cég csak úgy feltámadhat, miért ne tehetné ugyanezt a TWR is?

Mi drukkolunk, hisz Fergus Walkinshaw szerint végre nem kell más autógyártók szabályai szerint játszaniuk, így olyan termékeket dobhatnak piacra, amilyenekről korábban csak álmodozhattak volna.