Megmutatták az új, T7-es Transportert, és igen, lesz belőle dízel is

2023.12.13. 13:34

2022 óta létezik T7-es kódú Multivan a Volkswagennél, az azonban egy igen csalóka tárgy: nem a Transporterrel osztozik az alapjain, helyette az MQB Evo platformra épül, így kisebb is egy Transporternél.

További fejvakarásra adhat okot, hogy a jelenlegi, T6-os Transporter se egy teljesen új generáció, az alapokat az időben már elég távoli T5-östől örökölte. De semmi pánik, a Volkswagen végre pontot tesz erre az összevisszaságra.

Bár egyelőre csak álcázott formában, de a Volkswagen egy videóban megmutatta a T7-es Transportert, vagyis a nagyobb, áruszállítóként is kapható változatot. A végleges, minden irányból, részleteiben jól látható változatra 2024 tavaszáig várni kell, a hivatalos bemutatót akkorra ígérik. Van azonban már most is pár érdekes részlet.

Már az álca alatt is jól látszik, hogy az újdonság a már forgalomban lévő, T7-es Multivanre fog hasonlítani. A két T7-es között azonban lesz egy markáns különbség: a Transporter nem az MQB Evo platformra épül majd. Az alapjain a Ford Transit Custommel osztozik, ami a Ford és a VW együttműködését figyelembe véve nem meglepő fordulat.

A méretkülönbség már a hivatalos videón is egyértelmű: a T7-es Transporter látványosan nagyobb, mint a T7 Multivan. A Volkswagen azt ígéri, hogy minden igényt kielégítő motorpalettával készül majd a Transporter. Ez azt jelenti, hogy lesz dízel, tölthető hibrid és elektromos változat is: a videó alapján TDI, e-Hybrid és e-Transporter néven érkeznek majd.

A Transit Custom hajtásláncaiból kiindulva kétliteres dízelek érkezhetnek különböző teljesítményszintekkel. A tölthető hibrid alapja valószínűleg egy 2,5 literes, Atkinson-ciklusú szívó benzines lesz, amit egy 11,8 kWh-s kapacitású akkupakk egészít ki. Ezek egyelőre nem biztos információk, de közös platform miatt itt minimálisnak ígérkezik az eltérés, ha lesz egyáltalán.

Szintén az E-Transit Custom alapján lehet kisakkozni, hogy mi várható az elektromos Transporterben. Előbbiből kiindulva két teljesítményszint érkezhet – 136 és 218 lóerő –, az akkupakk pedig 74 kWh-snak ígérkezik. Ez 380 kilométeres hatótávhoz elegendő a WLTP szerint a Custom esetén.

Az új Transporter több kaszniváltozatban is elérhető lesz, amiről egyelőre csak beszédes szilettek árulkodnak: lesz hagyományos áruszállító, magastetős áruszállító, duplakabinos, platós változat, illetve kétféle kisbusz is. Utóbbiak valószínűleg a Caravelle nevet kapják.

A stílusos, elektromos ID.Buzz és a személyautós T7 Multivan így felfelé kiegészül a nagyobb méretű Transporterrel. Egyelőre ennyit tudunk, a részletes, hivatalos információkra viszont a bemutatóig még várni kell.

Forrás: Volkswagen