Két Hayabusa motorból összeforgatott V8-as egy szuperkönnyű Toyotában

2024.01.31. 10:49

Dübörgő amerikai V8, ami nyomatékból pusztít? Felejtsd el. Véresen hörgő német V8, ami mindent szétvet maga körül? Nem ám. Az egekig forgó olasz V8 orgazmikus hangélménnyel? Az is éppen csak jelenthet annak a V8-as motornak, amit két Hayabusa motorkerékpár blokkjából építettek össze, majd beemelték egy könnyű hillclimb autóba.

Nem szokatlan, hogy motorkerékpárok erőforrását emelik át valamilyen kisebb, könnyebb versenyautóba. Kispolszkiba előszeretettel tesznek ilyen motort, de láttunk már hasonlót Volkswagen Golfban vagy Ladában is. Bár ezek karakterisztikája teljesen más, mint egy autó motorjáé, a megfelelő körülményekkel átépíthető és várhatóan még jó is lesz. Főleg, ha egy akkora motor blokkját vesszük elő, mint a Suzuki Hayabusa.

Arról nem írnak, hogy pontosan melyik szériából, de a finn versenyző Mikko Kataja két ilyen motorból összeépített V8-ast használ versenyautójába, amit műhelyében építettek. Rengeteg egyedi alkatrészt gyártottak ahhoz, hogy a két önálló négyhengeres motorból készítsenek egy V8-ast és valószínűleg a háttérben is komoly mérnöki munka zajlott. De a végeredmény valószínűleg minden pénzt megért, mert a motor elkészült és brutális lett.

Az első kísérlet során 2,6, majd később már 2,7 literes motort raktak össze, amit beépítettek egy Toyota Starlet hillclimb versenyautóba. Mivel elég sok dolgot kipakoltak belőle és becsövezték, ezért végeredményben kaptak egy 740 kilós szerkezetet, amibe bekerülhetett a padon mérve is 340 lóerő körüli V8-as motor. A literteljesítménye sem rossz, de az igazi érdekesség, hogy ezt a csúcsot 10 500-as fordulaton adja le. Ilyen tartományban egy ilyen kis löketű V8-asnak – akármennyire is finom japán technika – pokoli hangja van. Az autót látszólag egyáltalán nem könnyű vezetni és a gyors szakaszon simán megfutotta a 160 km/h-t egy német hillclimb versenyen Wolsfeldben.

Forrás: Visordown, Rideapart