Kevesebb mint 7,3 millió forintos villanyautóval támad a brazil piacon a BYD

2024.02.17. 09:25

A latin-amerikai piacra érkező kisautók 300 és 400 kilométert "tudnak". 

Úgy fest, a BYD az idén szeretné elárasztani a világot olcsó elektromos autókkal. A vállalat 2023 májusában mutatta be Kínában a Seagullt, beugró szintű kisautóját, amely ott az egyik legkelendőbb modell lett.

byd-seagull---carro-eletrico-popular-6

Az elmúlt évben összesen 280 ezer Seagullt adtak el, amivel lepipálták a népszerű Dolphint és Yuan Plust.(Az utóbbit a tengerentúlon Atto 3 néven értékesítik.) A Seagull egy teljesen elektromos meghajtású autó, méreteit tekintve közel 3,8 méter hosszú, valamivel több mint 1,7 méter a szélessége és 1,5 métert meghaladja a magassága. Két változatban árulják. Az egyikbe 30 kWh-s akkumulátort szerelnek, amellyel a gyártó szerint 300 kilométert képes megtenni, a másikba 39 kWh-s akku kerül, amivel 400 kilométer a gyári hatótáv - derül ki az Electrek cikkéből

Bőven 10 millió alatt - forintban

A BYD mindkét változattal piacra lépett Uruguayban Dolphin Mini EV300 és EV400 márkanéven. Az első a "300 kilométeres" modell, amelyért 22 ezer dollárnak megfelelő összeget kérnek, a második a "400 kilométeres", amely 24 ezer dollárba kerül. Az adókat és a vámot figyelmen kívül hagyva, egy az egyben átváltva ezeket az összegeket, közel 8 millió és 8,7 millió forintot kapunk.

Brazíliában az indulóár 20 100 dollárnak (7,3 millió forint) megfelelő helyi valuta, azaz brazil real lesz. Ezzel a BYD a Dolphin Minit Brazília legnépszerűbb elektromos autója, a Dolphin alá pozicionálja. A kisautó nem lesz fapados. Kínálnak hozzá alkalmazkodó sebességautomatikát, sávelhagyásra figyelmeztető és vészfékező rendszert.Ezek a típus riválisainál nem elérhetőek.

Az autógyártó nem árulja el egyelőre, hogy a Dolphin Minivel piacra akar-e lépni más tengerentúli piacokon, köztük Európában is. Japánban az importált villanyautók 20 százaléka a BYD gyártmánya. A szigetország piacán az elmúlt évben az elektromos autók szegmensében a külföldi autógyártók teret tudtak nyerni a hazaiakkal szemben A BYD várakozások szerint az idei első félévben el tudja kezdeni az exportot Dél-Koreába is. Ott a két hazai autógyártó, a Hyundai és a Kia villanyautóival kell felvennie a versenyt.