A kompresszoros Corvette C8 Hennessey H700 hangja eléggé rendben van

2024.02.28. 12:20

6,2-literes LT2 OHV V8-at, vagyis a modern klasszikusnak számító Chevy LT-szériás szívómotort arra találták ki, hogy egy kompresszor segítségével még több levegőt tudjon a hengereibe szippantani. Tudják ezt Texasban is, így Hennessey meglépte, amit megkívánt a nemzet, és persze sok szempontból a C8 is.

Az előző Corvette, a még orrmotoros C7 annyira gyors lett, hogy a C8 csak abban az esetben tudott nagyobb teljesítményt elérni, ha közben középmotorossá is vált.

A Chevrolet a C8-ból gyártanak normál verziót a szárazkarteres V8-cal, 490 lóerővel és 630 Nm nyomatékkal. A pályázásra szánt Z06 a kihegyezett LT6-os verziót használja, mely 5,5 literes és 670 lóerőt ad le 8400-as fordulaton, illetve 624 Nm nyomatékot 6300 rpm-nél. Forogni bír, hiszen rendes sportmotorhoz méltóan csak 8600-nál szabályoz le.

Az összkerékhajtású csúcsmodell, a hibrid E-Ray a jelenlegi leggyorsabb C8, a negyed mérföldet például tíz és fél másodperc alatt futja. Ha pedig inkább a normál verziót húznád új szintre,  most elkészült a Hennessey Supercharged 'H700' C8 Corvette Stingray HTC is.

A hangja stimmel:

A H700 bármilyen 2021 és 2024 között gyártott Corvette Stringray C8-ból lehet, miután Texasban rászerelik a kellő méretű kompresszort, valamint a vizes töltőlevegő-hűtőt és a vidámabb kipufogórendszert az aktív szelepekkel.

A végeredmény 708 lóerő, valamint ami még durvább, 865 Nm csúcsnyomaték a gyári 630 Nm helyett. Ezzel a Z06 sem versenyezhet, hiszen az LT6 V8 a magas fordulaton leadott lóerőkről szól.

A Hennessey csomagjait a Chevrolet kereskedői is forgalmazzák, a H700-ra pedig ugyanaz a garancia vonatkozik, mint a tuner többi modelljére. Mára akkorára nőtt a vállalkozás, hogy száz alkalmazottal egyszerre 40-50 autón tudnak dolgozni. Hogy közben 2024-ben megfutják-e az 500 km/h-t is a Venom F5-tel, őszig biztosan kiderül.