612 lóerővel és tekintélyes elektromos hatótávval ront ránk a legújabb AMG

2024.03.13. 06:59

Csaknem egy év telt azóta, hogy bemutatták az új Mercedes-Benz E osztályt, most pedig megérkezett a sokkal izmosabb AMG verziója is 3 literes hathengeres plug-in hibrid hajtással, kombi és szedán kiszerelésben egyaránt.

Sokan húzhatják a szájukat, hogy igen nagy eséllyel többé nem lesz V8-as E osztály, így a 3 literes sorhatossal kell beérni, de legalább az egymagában 449 lóerőt produkál. Ez már így is 14 lóerővel több, mint amit a W213 tudott, de emellé csapódik egy 120 kW-os elektromotor nettó 21,22 kWh-os akkumulátorral. Így az autó összteljesítménye 585 lóerő (Race Start módban 612), nyomatéka pedig 750 Nm. Viszonyításként az előző modellé 520 Nm.

Az extraként kapható AMG Dynamic Plus felszereltséggel a szedán 3,8 másodperc alatt teljesíti a 0-100-at, anélkül 4 másodperc alatt. A kombi mindkét esetben egy századdal lassabb.

Ha már plug-in hibrid, a WLTP szerinti fogyasztása 24,1 és 26,7 kWh/100 km között mozog, amivel az ígéretek szerint 100 km feletti hatótávra is képes. Sőt, az elektromotor 140 km/h elérésére elég egymagában.

Mindezt az állítható 4MATIC+ összkerékhajtás és hátsókerék-kormányzás segíti, hogy agilis is legyen az AMG W214. Felfüggesztését továbbfejlesztették, ami elvileg egyszerre sportosabb és halkabb is. A fékerő is nőtt, az első tengelyen 370x36 milliméteresek a féktárcsák, a féknyergek négydugattyúsak. A hátsó tengelyen pedig 360x26 milliméteresek, egydugattyús úszó féknyergekkel.

Az AMG variáns, ahogy az összes újabb modellnél, itt is egyből megkülönböztethető a sima E osztálynál. Elölről a legfeltűnőbb a hűtőmaszk, aminél már az alapfelszereltség részét képzi, hogy világít.

A sárvédők elöl és hátul egyaránt 11 mm-rel nyúltak meg. Hátul pedig a hátsó szárny, a négy ökölnagyságú kipufogóvég és a diffúzor jelzi, hogy AMG-vel van dolgunk. Alapból 19 colos felnikkel lehet rendelni, de ha valaki 20-ast vagy 21-est szeretne, az is opció.

Beltere a más anyagválasztáson és színvilágon, az AMG logókon, valamint a sportüléseken kívül megegyezik a sima E osztállyal. Itt is extraként kérhető az MBUX Superscreen, amin egy plusz AMG specifikus menüpont is van.

A bejelentésben árról még nem közöltek semmit, de az biztos, hogy kezdetben Edition 1 kiszerelésben is lehet kérni, ami szürke fényezéssel, matt fekete 21 colos felnikkel és fekete-fehér beltérrel jön, valamint pár helyen szerényen elhelyezték az Edition 1 feliratot is.