Hazai piac: mindent vitt a Suzuki, a Toyotát megverték

2024.04.03. 08:37

Márciusban 12  százalékkal több új autó kelt el, mint egy évvel korábban. 

Növekedésben maradt a magyar újauató-piac márciusban. A Datahouse statisztikái szerint majdnem 13 ezer új autót helyeztek forgalomba, ami 12 százalékos pluszt jelent. A bővülés üteme is gyorsult, hiszen a januári 3 százalékos visszaesés után februárban csak 10 százalékos volt az éves többlet. 

DSC2200

A márciusi márkarangsor más, mint a korábbiak. A Suzukié az első hely 2433 darabbal, a második helyre jött fel a Nissan, amely 1537 darabos eladással zárta a márciust. Elsősorban a Qashqainak köszönhetően, amelyből 1234 került a forgalomba. A harmadik hely a Toyotáé 1440 autóval. 

Így néz ki a márciusi márkarangsor

Helyezés Márka Forgalomba helyezett új autók száma 2024 március (darab) Változás éves összevetésben (százalék)
1 SUZUKI 2433 198%
2 NISSAN 1537 326%
3 TOYOTA 1440 0%

Az év első három hónapjában közel 32 ezer darab új autót adtak el a kereskedők, ez 7 százalékos éves emelkedésnek felel meg. Ez még mindig elmarad a járvány előtti - 2019-es - szinttől, de a lemaradás már csak alig 8 százalékos, szemben a múlt évet jellemző két számjegyű mínuszokkal. 

Eladások alakulása az idei év első három hónapjában

Helyezés Márka Forgalomba helyezett új autók száma 2024 január-március (darab) Változás éves összevetésben (százalék)
1 SUZUKI 5070 135%
2 TOYOTA 3850 -11%
3 SKODA 2885 27%

A háromhavi adatok alapján a márkaranglistát a Suzuki vezeti 5070 autóval. Majd a Toyota és a Skoda következik 3850, illetve 2885 darabos értékesítéssel. Ez a három márka fedi le a komplett magyar újautó-piac 37 százalékát. Vagyis tízből négy eladott új autó tőlük érkezik.