Limitált, 550 lóerős szörny lett a BMW M4 CS

2024.05.10. 09:31

Röviden:

  • Megérkezett a könnyített, vadított BMW M4, vagyis a CS
  • Számok: 550 lóerő, 650 Nm, 3,4 másodperc, 302 km/h
  • Csak 1000 darabot gyártanak belőle
  • 7:21,99-es időt tud a Nürburgringen
  • Nagyon drága lett

A BMW 2021-ben bemutatta az aktuális M4-et, aminek már az alapváltozata is mérhetetlenül túlzó. A G82-es M4-be ugyanazt a szétüthetetlen sorhatost pakolták, ami már a korábbiban is remek volt.

A kétturbós, háromliteres motor leggyengébb változata is 480 lóerőt tudott, a Competition 510-et, most pedig itt a CS, ami erre az őrületre rátesz egy újabb lapáttal. Az M4 CS, vagyis Competition Sport annyiban nem nagy meglepetés, hogy az M3-ból, vagyis a szedánból már bemutatták ezt a változatot.

Az adatok a kupé esetén is ugyanazok: a teljesítmény 550 lóerőre nőtt, a 650 Nm-es csúcsnyomaték maradt. Ehhez a teljesítményhez egyébként már 2,1 baros turbónyomás kell, a feltöltők és a motor belső alkatrészei tehát megdolgoznak a pénzükért.

A BMW-nél úgy látták jónak, hogy az 550 lóerőt jobb lesz, ha egy xDrive összkerék-hajtáson keresztül teszik le az útra. Ez nem azt jelenti, hogy az M4 CS-szel ne lehetne nagyokat körzőzni, az összkerék inkább csak egy plusz védelmi vonal, ha a sofőr nagyon rángatná az autó bajszát.

A nulla-száz ebben az esetben már nagyon goromba: az újdonságnak ehhez elég 3,4 másodperc. Nulláról kétszázra 11,1 másodperc alatt gyorsulhat az M4 CS, a végsebességét pedig 302 km/h-nál limitálták. Utóbbi az M Driver's Package része, ami a CS-hez alapáron jár, nem kell külön megvenni. A váltó minden esetben egy nyolcsebességes automata.

A tömegen is farigcsáltak, de valószínűleg inkább csak azért, hogy rá lehessen mondani, hogy ez könnyebb, mint a többi M4. Az összkerekes Competition Coupéhoz képest 20 kilót dobtak el, amihez olyan extra megoldások is kellettek, mint például a titánból készült kipufogódob, ami önmagában mínusz 4 kilót jelent.

Ez onnan nézve azért elég vicces, hogy végeredmény így lett 1680 kilogramm, tehát az M4 CS továbbra sem nevezhető egy könnyűléptű balerinának. Ugyanakkor a tömege nem gátolta meg abban, hogy fusson egy egészséges, 7:21,99-et a Nürburgringen, ami mindössze 1,5 másodperccel több, mint a jóval durvább M4 CSL ideje.

A külsőn is vadítottak, hogy azonnal látszódjon rajta, hogy egy speciális modellről van szó. Más osztásúak a rácsok, vannak egyedi, vadabb toldatok, mások a felnik, és ezen felül is akad egy pár apró részlet, ahol a CS optikailag más, mint a többi M4. Jófejség, hogy az elöl 19 colos, hátul pedig 20 colos felnikre felár nélkül kérhetők eléggé pályára való - track - vagy nagyon pályára való - ultra track - gumik.

Elhúzták a vásárlók orra előtt a mézes madzagot: a vad M4 CS-t bár már most bemutatta a BMW, az első példányokra még várni kell. A gyártás 2024 júliusában indul, a szalonokba valamikor ezután érkeznek az első M4 CS-ek.

Amennyire állatul néz ki az újdonság, pont olyan mellbevágó az árcédulája is: a cikk írásának pillanatában még nem érhető el a hivatalos, magyarországi árlista, a külföldi árakat viszont ismerjük. Az M4 CS alapára 125 ezer dollár, vagyis bő 45 millió forint. Ez a 35 ezer dollárral, azaz 12,5 millió forinttal magasabb, mint az M4 Competition külföldi alapára. Ez még úgy is meredeknek tűnik, hogy az M4 CS limitált: világszerte mindössze 1000 darabot gyártanak belőle.

Forrás: BMW