Találtak 37 plusz lóerőt ebben az Ioniq 5 N-ben

2024.06.01. 15:07

  • A Hyundai bemutatta az Ioniq 5 N TA Spec-et, amivel a Pikes Peaken döntenek rekordot
  • A TA Spec Ioniq 5 37 lóerővel erősebb, mint a sima Ioniq 5 N
  • A Hyudani ismét indul a 24 órás Nürburgringen, ott viszont Elantra N-ekkel túraautó kategóriában

Április közepe óta tudni, hogy a Hyundai rekordot állít Pikes Peaken az Ioniq 5 N-nel. Ez azért biztos, mert olyan kategóriában indulnak, amiben még senki nem indult. Akkor már belengették, hogy a gyári-specifikációs mellett egy kimondottan versenyautónak szánt Ioniq 5 N is készül, csak azt később mutatják be. Ez a később most jött el, és bejelentették: itt az Ioniq 5 N TA (Time Attack) Spec.

A TA Spec-ből kettőt indítanak a 102. Pikes Peak International Hill Climb versenyen június 23-án, amikkel az alakított elektromos SUV/Crossover kategóriában indulnak.

Large-59947-HyundaiNUnveilsIONIQ5NTATimeAttackSpecandCollaborati

A sima Ioniq 5 N-nél 37 lóőerővel tud többet,  amit szoftveresen tudtak kihozni a hátsó elektromotorból. módosították az N Active Sound+ hangszórókat (több mint 120 dB hangosak), amelyek helyettesítik az elektromos Pikes Peak versenyautókra jellemző szirénákat.

Új lengécsillapítókat, sokkal erősebb fékeket és Yokohama ADVAN 005 slick gumiabroncsokat szereltek az autóba, valamint rengeteg aerodinamikát javító és leszorítóerőt növelő elemeket szereltek rá – például óriási hátsó és első szárnyakat.

Large-59946-HyundaiNUnveilsIONIQ5NTATimeAttackSpecandCollaborati

Belterérében a gyári ülések helyett Recaro Pro Racer SPA Hans kagylóülések vannak hatpontos biztonsági övvel, valamint a Pikes Peakhez szükséges bukókeret is belekerült és egy tűzoltó rendszer is.

A volán mögött négyszeres Pikes Peak győztes Robin Shute és Spanyol rally világbajnokságban versenyző Dani Sordo.

Emellett a Hyundai Motors bejelentette, hogy elindul a 24 órás Nürburgringen is, viszont ott nem Ioniq 5 N-ekkel, hanem három Elantra N-nel. Egy olyan autóval, ami Európában nem kapható.