- Az Alpine A310 érkezése egy évvel csúszik, 2028-ra halasztották.
- Az új modell az Alpine saját elektromos platformjára épül, hárommotoros hajtáslánccal és kiemelkedő vezetési élménnyel.
- Nem lesz mesterséges motorhang vagy váltási szimuláció, a cél az autentikus sportautós élmény.
Az Alpine modellpalettája elég szegényes, gyakorlatilag két modellt gyártanak (A110 és A290), de ez nem is baj, hiszen nem egy tömeggyártó. Viszont a jövőre nézve több modellel is számolnak, amelyek között van egy 2+2 üléses modell is, az A310. Ez lesz az Alpine modellpaláttájának zászlóshajója, a „jövő sportautóinak ikonja”. Ez az ikon azonban egy évvel később érkezik a vártnál.
Már 2023-ban biztossá vált, hogy az Alpine egy saját platformot fejleszt (Alpine Performance Platform, vagyis APP), amire több modelljét is alapozza: erre építik majd a következő A110-et, egy kabriót, az A390 és az A310-et is. Az utóbbit eredetileg 2027-re tervezték, de ezt eltolták egy évvel.

Luca de Meo, a Renault Group vezérigazgatója szerint az APP lehetővé teszi, hogy az elektromos A110 könnyebb legyen, mint egy hasonló belső égésű motoros modell, annak ellenére, hogy az akkumulátorok jelentős többletsúlyt jelentenek. A dinamikus vezetési élményt aktív nyomatékvektor-szabályozással is fokozzák.
Az A310 teljesítménye is kulcsfontosságú lesz: az A390 SUV-hoz hasonlóan hárommotoros hajtásláncot kap (egy elöl, kettő hátul), amely várhatóan jóval erősebb lesz, mint az eddigi legerősebb Alpine, a 345 lóerős A110 R Ultime. Ennek ellenére a márka nem pusztán gyorsulásra fókuszál, hanem a vezetési élményt és az agilitást helyezi előtérbe.
Az A310 várhatóan nem kap mesterséges motorhangokat vagy váltási szimulációt, mivel az Alpine hiteles vezetési élményt kíván nyújtani, a hajtáslánc természetes hangzását kihasználva.
