Gyorsabb töltéssel, áramvonalasabb külsővel és új beltérrel támad a frissített Toyota bZ4X

2025 Kenshiki Fórum

2025.03.12. 09:27

  • Frissítették a Toyota bZ4X-et.
  • A ráncfelvarrás során minimálisan változott a külső, a beltér viszont teljesen új.
  • Az új akkumulátorok kapacitása 57,7 és 73,1 kWh, utóbbival elméletileg 573 kilométerre képes a bZ4X.
  • Lesz 167 és 224 lóerős, elsőkerekes változat, és egy 343 lóerős összkerekes is.
  • Elérhető lesz AC 22 kW-os és DC 150 kW-os gyorstöltés is.
  • Idén ősszel vezetik be a frissített modellt.

Még csak 2022 óta van velünk a Toyota bZ4X, mégis kapott szűk három év után egy ráncfelvarrást. Több új elektromos modellel együtt a Kenshiki Fórumon leplezték le a frissített változatot, ami külsőre nem sokat finomodott, a lemezek alatt azonban javult a technika. A bZ4X eladásai ráadásul szépen megindultak az utóbbi időben a kezdeti botlatozás után, érdemes a felszínen tartani a típust.

A külsőt inkább csak aktualizálták: a fényszórók és az orrész kialakítását a Toyota egyendizájnjához igazították, míg érzésre az autó hátuljához egyáltalán nem nyúltak. Nem is ez volt a mostani frissítés lényege, hanem az, hogy teljesen újrarajzolták a belteret. Megtartották a lebegő középkonzolt, de karcsúbbra vették és hátrébb húzták a menetmódválasztó panelét, illetve elhelyeztek rajta két indukciós töltőt. Az eddig sem túl kicsi kijelzőt egy olyan 14 colos egységre cserélték, amin fizikai tekerők helyettesítik a komplett klímapanelt.

A műszercsoport kijelzőjét hátrébb tolták, és a kormány mögötti rész egy kicsit még kaotikusabb lett. A beltérben továbbra sincs semmiféle harmónia, csak rengeteg furán egymásra pakolt műanyag – viszont legalább minden kézre áll.

A korábbi 71,4 kWh-s akkumulátor helyett egy 73,1 kWh-s jelenti mostantól a csúcsot, illetve bejött a kínálatba egy kisebb, 57,7 kWh-s csomag is. A modellt még nem homologizálták, így egyelőre csak becsült hatótávot adtak meg a nagyobb akksis, egy villanymotoros kivitelhez: 573 km. Abban az első tengelyen elhelyezett motor 224 lóerő leadására képes, míg a kisebb akksi mellé csak 167 lóerő jár. A csúcsot az összkerekes kivitel jelenti – természetesen csak a nagy akkumulátorral –, amiben tengelyenként egy villanymotor 343 lóerőt tol ki magából. A teljesítménynövekedés nemcsak azért jó, mert a bZ4X együtt gyorsul a néhány éves sportautókkal, hanem azért is, mert 1500 kilóra nőtt a maximálisan vontatható tömeg.

Az autóhoz hasonlóan a töltés is gyorsabb lett. AC esetében 11 kW helyett opcionálisan elérhető 22 kW kapacitású rendszer is, a DC gyorstöltés azonban egyelőre marad maximális 150 kW-on. Más új elektromos Toyota modellekkel együtt a bZ4X-ben is elérhető lesz az akkumulátor-előtemperáló rendszer, ami segít minél hamarabb elérni a töltéshez leginkább passzoló hőfokot a csomagnak. Ez manuálisan is működtethető, de automata rendszer is van benne.

Azt egyelőre nem tudni, hogy a bZ4X testvérmodellje, a Subaru Solterra is kap-e frissítést, és ha igen, mikor. A Toyota azonban még idén ősszel tervezi bevezetni a frissített bZ4X-et az európai piacon.