- Mark Rober mérnök és YouTuber azt vizsgálta, hogy az önvezető és menetbiztonsági rendszerek hogyan reagálnak különböző helyzetekre, például a falra festett útra.
- A tesztekben egy Lexus RX-et (LiDAR-alapú rendszerrel) és egy Tesla Model Y-t használtak, hat különböző helyzetet szimulálva.
- A LiDAR-alapú rendszer minden akadályt időben felismert és megállt, míg a kamerákra támaszkodó Tesla elbukott ködben, esőben és még a rajzfilmes trükknek is bedőlt.
Talán senkinek sem kell bemutatni a Kengyelfutó Gyalogkakukkból a felfestett alagút jelenetet. Egy vicces trükk, aminek csaknem senki sem dől be. De mi a helyzet az autók önvezető/ menetbiztonsági rendszereivel? Mark Rober youtuber, mérnök egyebek mellett erre volt kíváncsi.
A teszteléshez egy Lexus RX-et és egy Tesla Model Y-t használtak. Az előbbi menetbiztonsági rendszere LiDAR-t használ, míg az utóbbi kamerákkal működik. Hat különböző módon tesztelték a rendszerek megbízhatóságát:
- egy bábut kiállítottak az út közepére,
- A bábu a mozogó jármű elé gurul,
- Ködben álló bábu,
- Vízsugár mögött álló bábu,
- Út közepén álló bábu, de közben szemből vakítanak,
- Falra festett út felismerése.
Nem meglepő módon a LiDAR-rendszerrel szerelt autó minden akadályt felismert és időben megállt, míg a kamerákra hagyatkozó Tesla önvezető rendszere elbukott a ködben, esőben és a rajzfilmes trükknek is bedőlt.
