Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik

2025.04.13. 18:58

Oscar Piastri igazán kedvező helyzetből kezdhette a Bahreini Nagydíjat: az első rajtkockából indulhatott, miközben legnagyobb riválisai, Lando Norris és Max Verstappen egy gyenge időmérő után csak a hatodik és hetedik helyet szerezték meg. A rajt után a McLaren ausztrálja meg tudta tartani a helyét, miközben a harmadik helyre visszasorolt George Russell megelőzte Charles Leclercet és feljött a második pozícióba. A legnagyobbat azonban Lando Norris nyerte az első kanyarokban, aki három versenytársát megelőzve a harmadik helyre ugrott. Verstappen ezzel szemben gyengén rajtolt, és az első kanyar után a kilencedik helyig esett vissza.

A harmadik körben aztán jött a versenyfelügyelői üzenet: a gyanú szerint Norris nem megfelelő pozícióból indult, így vizsgálni kezdték a rajtját. A visszajátszás után egyértelműnek tűnt, hogy a brit kilógott a rajkockájából. A nyolcadik körben ékezett is a büntetés: 5 másodperc.

Elsőként Isack Hadjar hajtott a boxba, meglepően hamar: a hetedik körben közepes keverékeket kapott. Két körrel később Lewis Hamilton és Carlos Sainz között alakult ki egy kanyarokon át tartó látványos csata. Végül Sainz hibázott, így Hamiltonon kívül Yuki Tsunoda is megelőzte a spanyolt.

A McLaren furcsa módon ismét nem az elöl haladó versenyzőjét, hanem Lando Norrist hívta a boxba a 11. körben. A brit az 5 másodperces büntetését letöltve végül a 14. helyen tért vissza a pályára. Ezzel párhuzamosan a Red Bull boxa előtt akadt egy kis kalamajka. Verstappen kerékcseréje után a lámpák nem váltottak zöldre, így a versenyző több másodpercet vesztett. A hiba pár körrel később Tsunoda kiállásánál is megismétlődött.

Oscar Piastri eközben magabiztosan vezette a versenyt, és négy másodperc körüli előnyt autózott ki George Russellel szemben, aki a 13. körben hajtott a boxba új gumikért. Egy körrel később az ausztrál is érkezett, majd egy közepesen gyors kiállás után két másodperccel Russell elé jött vissza.

GettyImages-2209915245



Pár körrel később Charles Leclerc keveredett némi vitába a versenymérnökével. A csapat a B tervet szerette volna megvalósítani, miközben a monacói versenyző a D tervhez ragaszkodott. Végül a csapat akarata érvényesült.

Eközben az előző verseny győztese, Max Verstappen csak a hetedik helyen autózott, beragadva Esteban Ocon mögé, sőt, hamarosan Andrea Kimi Antonelli is megelőzte. A Red Bull versenyzője panaszkodott is a csapatnak a tapadás hiánya, túlmelegedési problémák, valamint a fékek miatt.

Kicsivel a futam harmada után Piastri, Russell, Norris és Leclerc volt az első négy sorrendje, mögöttük pedig némi meglepetésre az addig parádés futamot teljesítő Pierre Gasly és Esteban Ocon érkezett. Ezzel szemben a két Aston Martin és a Sauberek gyenge futamot teljesítettek: Fernando Alonso és Lance Stroll  17. és 18., Nico Hülkenberg és Gabriel Bortoleto pedig a 16. és 20. helyet foglalta el. A Red Bulltól lefokozott Liam Lawson sem ment jól: csak tizenkilencedikként autózott.

A 24. körben Charles Leclerc utolérté Norrist, de első előzési kísérlete még nem járt sikerrel. Egy körrel később viszont már kifékezte a britet a négyes kanyarban, és a harmadik helyre lépett előre. Ezzel azonban még nem fejezte be: pokoli tempóban George Russell után eredt.

Pár körrel később ismét bebizonyosodott, hogy szegény embert az ág is húzza: a látványosan szenvedő Verstappent ismét a boxba hívták, de a jobb első keréknél probléma akadt. A holland kerékcseréje végül több mint 6 másodpercig tartott.

A 31. körben Carlos Sainz előzte meglepően agresszíven Yuki Tsunodát. A két versenyző egy pillanatra össze is ért egymással, némi törmeléket szórva szét a pályán. A versenyirányítás hamarosan be is küldte a biztonsági autót, így Piastri 8 másodperces előnye eltűnt. A kör végén a McLaren pilótája a boxba hajtott, mögötte pedig szinte a teljes mezőny követte a példáját.

A kiállások után látszólag George Russell került nehéz helyzetbe: a Mercedes britje - használható közepes gumik hiányában - lágyakat kapott, amikkel rengetegnek tűnt a több mint 20 körös maradék versenytáv. A versenyző ezt szóvá is tette a csapatnak.

A mezőnyt végül 22 körrel a leintés előtt engedték el újra. Piastri jól indított, de Charles Leclerc rengeteg időt vesztett. Ennek ellenére meg tudta tartani a helyét Norrisszal szemben, sőt, a mclarenest még Hamilton is megelőzte. Bár Norris visszaszerezte a pozíciót, kigyorsítás közben lecsúszott a pályáról, így maga elé kellett engednie Hamiltont.

A 38. körben furcsa anomália támadt a televíziós közvetítésben. Hiába haladt George Russell a második helyen a Mercedesszel, a verseny állását mutató torony az utolsó helyre sorolta őt. A grafikát így le is vették a képernyő széléről.

Tíz körrel a vége előtt Piastri, Russell, Leclerc, Norris, Hamilton, Gasly, Verstappen, Ocon, Doohan és Tsunoda alkotta az első tízet.

Hamarosan Russell egy érdekes rádióüzenetet kapott a versenymérnöktől: időmérési probléma miatt gond akadt az állítható hátsó szárnnyal, így a futam hátralévő részében a csapat mondta meg, mikor nyithatja a DRS-t. Sőt! Pár körrel később már azt mondták a britnek, hogy elsötétülhet a kormányon elhelyezett kijelzője.

A 49. körben Lando Norris és Charles Leclerc között alakult ki kemény csata. A ferraris a végletekig elment: az első kanyar után direkt lassan gyorsított ki, hogy megzavarja Norrist, a négyes kanyarban pedig szinte letolta a pályáról a McLaren versenyzőjét. Az előzés ekkor még nem sikerült, de pár körrel később már igen! Norris ezután a második Russell után eredt.

Három körrel a vége előtt Piastri előnye már 10 másodpercre hízott, miközben Norris utolérte Russellt. Innentől kemény csata kezdődött a második helyért: Norris többször nyithatta a DRS-t, az utolsó körre fordulva pedig be is szúrt a Russell mellé az egyes kanyarban. A Mercedes versenyzője azonban kivédekezte a támadást.

Piastri magabiztosan nyert, Russell a második, Norris pedig harmadik lett.

   Versenyző Csapat Hátrány
1. Oscar Piastri McLaren  ---
2. George Russell Mercedes +15,499
3. Lando Norris McLaren +16,273
4. Charles Leclerc Ferrari +19,679
5. Lewis Hamilton Ferrari +27,993
6. Max Verstappen Red Bull +34,395
7. Pierre Gasly Alpine +36,002
8. Esteban Ocon Haas +44,244
9. Yuki Tsunoda Red Bull +45,061
10. Oliver Bearman Haas +47,594
11. Kimi Antonelli Mercedes +48,016
12. Alexander Albon Williams +48,839
13. Jack Doohan Alpine +52,806
14. Nico Hülkenberg Sauber +53,472
15. Isack Hadjar Racing Bulls +56,314
16. Fernando Alonso Aston Martin +1:00,340
17. Liam Lawson Racing Bulls +1:04,435
18. Lance Stroll Aston Martin +1:05,489
19. Gabriel Bortoleto Sauber +1:06,872
20. Carlos Sainz Williams Kiesett