F1 kibeszélő: Piastri egyre jobb, Norris egyre rosszabb, válság a Red Bullnál
Még ha Oscar Piastri győzelme nem is forgott veszélyben, bőséggel akadt érdekes és izgalmas történés a legutóbbi Forma 1-es nagydíjon. Lando Norris és a Red Bull gyenge hétvégét zárt, Lewis Hamilton viszont végre kezd összebarátkozni a Ferrarival! Lássuk a Bahreini Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
Piastri egyre jobb, Norris egyre rosszabb?
Lando Norris már az előszezoni tesztek után sem rejtette véka alá, hogy nem érzi magát komfortosan a 2025-ös McLarenben. Bár a brit pilóta később megnyerte a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat, előre jelezte, hogy a bahreini versenypálya kihozhatja az autó gyengeségeit.
Ez meg is történt: Norris egy gyenge időmérő után csak a hatodik lett a hétvégén, s bár a versenyen felküzdötte magát a harmadik helyre, valós győzelmi esélyei nem voltak. Csakhogy eközben Oscar Piastri a másik McLarenben ülve pályafutása talán legjobb hétvégéjét teljesítette: az időmérőn egyedüliként futott 1:29-es kört, a versenyen pedig magabiztos rajt-cél győzelmet aratott.

Bár Piastri kiemelkedő formája és Norris küszködése Bahreinben vált igazán látványossá, a brit már Japánban és Kínában sem volt olyan meggyőző, mint a szezonnyitón. Aggasztó, hogy nem újkeletű problémáról van szó, a megoldás pedig nem egyértelmű.
"Valami nem klappol köztem és az autó között. Nem tudok olyan köröket futni, mint tavaly. Akkor minden kanyarban tudtam, hogy mi és hogyan történik az autóval. Úgy éreztem, teljesen én irányítok. Idén viszont nem is lehetne másabb a helyzet. Még Ausztráliában sem éreztem magam magabiztosnak [...], akár nyertem, akár nem. Az autó megagyors, ami jelenleg segít elfedni a problémák egy részét. De a közelében sem vagyok annak a helyzetnek, amiben tavaly voltam" - idézte Norrist a futamot követően a motorsport.com.

Mindeközben Andreas Stella csapatfőnök igyekezett megvédeni a versenyzőjét, és a csapat felelősségét hangsúlyozta. „ [Norris] feltartja a kezét, és teljesen felmenti a csapatot a felelősség alól azzal, hogy "ez én voltam, nem a csapat". Ami egyáltalán nem igaz. Voltak dolgok, amiket mi sem csináltunk jól, és amelyek megnehezítették Lando dolgát. Ezeket technikai szempontból pontosan ismerjük. Lando alkalmazkodik ehhez, és együtt dolgozunk a megoldáson. Más versenyzők ilyenkor azonnal a csapatot hibáztatják, de Lando nem ilyen. Pontosan értjük, mi történik, és bár ez egy kis alkalmazkodást igényel majd Landótól és a csapattól is, nagyon bizakodóak vagyunk, hogy sikerül megoldani." - idézi a vezetőt a formula.hu.
Bármi is legyen a háttérben, Norrisnak és a csapatnak mielőbb meg kell találnia a magoldást a problémákra. Ha Oscar Piastri kiemelkedő formája tovább folytatódik, a brit könnyen komoly hátrányba kerülhet a világbajnoki címért folytatott harcban.
Bajban a Red Bull
Nem csak Lando Norris teljesített az elvárások alatt Bahreinben. A Red Bull talán az elmúlt évek leggyengébb versenyét produkálta: Max Verstappen csak hetedik lett az időmérőn, a futamon pedig látványos szenvedés után hatodikként futott be, 34 másodperc hátrányban Piastri mögött. Yuki Tsunoda a tizedik helyről rajtolva végül kilencedik lett.

Egyre egyértelműbbnek tűnik, hogy a bikáknál komoly a gond, ezt pedig már a csapat sem tagadja. "Ez egy nagyon nehéz nap volt a Red Bull számára, ez minnyájunknak egyértelmű. A lehető leghamarabb teljesítményt kell találnunk [...]. Az autó nem a leggyorsabb, a boxkiállások pedig nem működnek. Ez elfogadhatatlan." - nyilatkozta Helmut Marko, a csapat kulcsember, aki szerint nagyon sok problémájuk van, a csapat bahreini teljesítményét pedig "rendkívül aggasztónak" nevezete.
Ráadásul a világbajnoki címek elbukásán kívül komoly következménye is lehet annak, ha a csapat nem tud érdemben javulni. Bár Max Verstappennek 2028 végéig szerződése van a bikákkal, ha a Red Bull nem ad neki megfelelő autót, jogában áll eligazolni. Mikor Markót arról kérdezték, aggódik-e emiatt, a formula.hu szerint meglepő őszinteséggel válaszolt: "Nagyon! Fejlődnünk kell a közeljövőben, hogy olyan autója legyen, amellyel győzni tud."
Hamilton végre kezdi megérteni a Ferrarit
Bár a kínai sprintfutamot megnyerte, Lewis Hamilton mégsem találta az összhangot a Ferrari 2025-ös autójával. Úgy tűnt, ez a tendencia a Bahreini Nagydíjon is folytatódik, hiszen a rutinos hétszeres világbajnok csak a kilencedik helyet szerezte meg az időmérőn.

Vasárnap azonban fordult a kocka: miközben csapattársa, Charles Leclerc két helyet is veszített, Hamilton négyet előzve ötödik lett. Ami ennél is fontosabb azonban, hogy saját elmondása szerint végre kezdi megérteni a Ferrari működését. "Egyértelmű, hogy mi emberek nagyon ragaszkodunk a beidegződéseinkhez. Olyan sokáig vezettem ugyanannak a csapatnak az autóját, hogy... most egy új autóban ülök, ami teljesen más vezetési stílust igényel. Most használom a motorféket - ilyet pedig sosem csináltam az elmúlt években. A fékek is nagyon mások: Brembót használunk, miközben az elmúlt 15 évben a CI-hez [Carbon Industrie] szoktam hozzá. Az autót nagyon máshogyan kell vezetni, én pedig ehhez alkalmazkodom. Azt hiszem, lassan végre ráérzek, és sikerül eltalálni az egyensúlyt" - nyilatkozta Hamilton, aki a következő hétvégén már alkalmazni fogja a Bahreinben tanultakat.
